لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

عواملی که باعث ریزش مو می شوند

اکثرما امروزه با ریزش مو روبرو میشویم که ریزش موی برخی افراد ژنتیکی است و در برخی دیگر بر اثر بیماری استرس و غیره می باشد که دراینجا با هم به بررسی  نکات غیر ژنتیکی آن میپردازیم.این مقاله را در فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی روژینو می خوانید.


اینکه هنگام برس یا شانه کردن موهای خود شاهد ریزش موهای خود هستین یا اینکه بعد از برس کردن موهای خود را بر روی برس و یا شانه خود مشاهده می کنید عجیب نیست چراکه ریزش روزانه مو به مقدار کم طبیعی است و جای نگرانی نداردزیرا با رویش مجدد و موهای باقی مانده موهایتان جایگزین می شود.امازمانی نگران کننده می شود که ریزش موی شما شدید و غیرعادی  باشد.


اما گاهی  ریزش مو جنبه ژنتیکی دارد، مانند الگوی ریزش مو و کچلی در مردان. هورمون ها، مشکلات تیروئیدی، عفونت، داروها و دیگر بیماری ها عوامل دیگری برای ریزش مو هستند که این عوامل را بررسی کرده و راه های درمان آن رابه شما می گوییم.


عوامل ریزش مو و راه حل های آن 


متغیر شدن هورمون ها

در بغضی دوره ها تغییرات هورمونی ازعوامل ریزش هستند مثلا در خانم ها بعد از زایمان و یا در دوران  یائسگی امکان دارد رخ بدهد. در مردها علاوه بر عوامل ژنتیکی که باعث کچلی میشود تغییرات هورمونی ناشی از افزایش سن نیز عامل دیگری در ریزش مو هستند.


تیروئید 

می توان گفت یکی از مهم ترین عوامل ریزش مو تیروئید است که به دو دسته کمکار و پر کار تقیسم میشود که هر دوی آنها باعث ریزش مو می شوند.پس با درمان تیروئید میتوان این نوع ریزش مو را در مان کرد.کمبود آهن و زینک مهم ترین عوامل تغذیه ای ریزش مو محسوب می شوند.


استرس

استرس همیشه تاثیرات مخربی بر روی بدن می گذارد که از یکی از آنها به ریزش مو میتوان اشاره کرد.فشار های روحی و جسمی ،جراحی، تب بالا و کم خونی از  عوامل این استرس ها هستند.علاوه بر این مضطرب شدن در برخی افراذ  هم منجر به ریزش مو می شود.اما درمان ریزش مو ناشی از استرس و اضطراب موقت هستند و با درمان مشکل ریزش مو هم درمان می شود که از راه های درمان آن هم می توان از ورزش روزانه، تغذیه مناسب، دارو و برطرف کردن عوامل استرس زا نام برد.


داروها

داروها گاهی دارای یک لیست طولانی عوارض جانبی از جمله ریزش مو هستند. شیمی درمانی یکی از شناخته شده ترین علل ریزش مو است، اما دیگر داروها عبارتند از:

داروهای تیروئید

برخی داروهای خوراکی ضد بارداری

مسدود کننده های بتا

داروهای ضد انعقاد

داروهای ضد افسردگی

این داروها به شکل های مختلف بر روی افراد تاثیر می گذارند و در همه مصرف کنندگان منجر به ریزش مو نمی شوند.


کمبود مواد مغذی در بدن

زینک و آهن از عوامل مهمی هستند که با کمبودشان در بدن علاوه آیب های دیگر موجب ریزش مو می شوند.همینطور بر اساس مطالعات و تحقیقات اخیر کمبود دریافت چربی ها، ویتامین D، ویتامین B 12، ویتامین C، ویتامین A، سلنیوم و بیوتین نیز منجر به ریزش مو می شوند.


بیماری لوپوس 

لوپوس یک بیماری خود ایمنی است که  باعث ریزش مو می شود. لوپوس به دو صورت تکه ای و کل روی پوست  نمایان می شود و با ضایعات پوستی روی پوست سر همراه است.استفاده از برخی از داروهای لوپوس عوارضی همچون ریزش مو رابه همراه دارد.


بیماری ها

برخی عوامل ریزش مو بر اثر بیماری هایی همچون نارسایی کلیه،بیماری التهابی روده،بیماری کبد است کهباید به پزشک مراجعه شود.همینطور بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و درماتیت نیز بر روی پوست سر بروز می کنند و بر روی رشد مو تاثیر می گذارند.


و در آخر ما برای تعیین علت دقیق ریزش مو مراجعه به پزشک را به شماتوصیه می کنیم. اگر ریزش مو بر اثر عوامل ژنتیکی نباشد موقت و قابل درمان است و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.