لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

آنچه باید در باره ی روشن کردن و سفیدکردن پوست بدانید

سفیدکردن پوست، روشن شدن و درخشندگی پوست. آیا تابه‌حال به تفاوت آنها فکر کرده‌اید؟ همۀ زنان، صرف نظر از سن و قومیت، پوستی شفاف و صاف دارند. برای بیشتر خانم‌ها، چالش داشتن پوستی درخشان، با ظاهر شدن لکه‌های تیره یا هایپرپیگمانتاسیون ناشی از تجمعملانین (رنگدانه طبیعی پوست) آغاز می‌شود.هایپرپیگمانتاسیون می‌تواند با تفاوت ژنتیک و قومیت شدت یابد. برای پوست سیاه و قهوه‌ای زنان از آفریقا و جنوب شرقی آسیا، این عامل باعث ایجاد پوست ناهموار می‌شود. برای زنان اروپایی و آسیایی، لکه دار شدن پوست ناشی از آسیب آفتاب و روند پیر شدن، صاف بودنپوست را به چالش می‌کشد. در واقع بین روشنایی پوست ، سفید کننده و درخشان شدن تفاوت زیادی وجود دارد. قبل از تصمیم گیری در مورد امور روزمره مراقبت از پوست ، شناختن هر سه این دسته ، علائم و خطرات احتمالی برای سلامتی شما که ممکن است درگیر باشد، بسیار مهم است.این مطلب را در فروشگاه لوازم آرایشی  بهداشتی روژینو می خوانید.


سفیدکردن پوست

سفیدکردن پوست، مراقبتی است که برای ایجاد رنگ روشن‌تر پوست طراحی شده است. سفیدکردن پوست می‌تواند خطرناک، دردناک و گران باشد. هدف از سفیدکردن پوست، تغییر رنگ زمینه پوست به رنگ طبیعی است.


روشن کردن پوست

در مقایه با سفید کردن پوست، "روشن کردن پوست" درکنار داشتن چهرۀ روشن‌تر، عملکرد مثبت نیز دارد. برای درک این موضوع در ابتدا باید معنی هایپرپیگمانتاسیون را بدانیم.


روشن کردن پوست و هایپرپیگمانتاسیون

هایپرپیگمانتاسیون یک بیماری شایع پوستی است که به تیرگی‌های پوستی اشاره دارد. لکه‌های تیره اغلب روی دست و صورت که بیشتر در معرض آفتاب هستند شکل می‌گیرند. این تیرگی زمانی اتفاق می‌افتد که مقدار زیادی ملانین که یک رنگدانۀ قهوه‌ای رنگ است، در پوست تجمع می‌کند. با اینکه هایپرپیگمانتاسیون ضرری ندارد، بسیاری از مردم با داشتن آن، احساس ناراحتی می‌کنند.یکی دیگر از اشکال هایپرپیگمانتاسیون، ملاسما است. لکه‌های بزرگتر ناشی از آسیب آفتاب که به صورت تکه‌های متقارن روی صورت، گونه، پل بینی، پیشانی، چانه و لب فوقانی ظاهر می‌شوند. آنها اغلب دراثر تغییرات هورمونی ایجاد می‌شوند. بارداری و استفاده از قرص‌های ضدبارداری نیز باعث ایجاد تغییرات هورمونی و تولید بیش‌ازحد ملانین می‌شود.جوش و سایر بیماریهای پوستی که ممکن است باعثایجاد هایپرپیگمانتاسیونشوند، پس از پاکسازینقاط تیره باقی می‌ماند.


روشن‌کنندۀ پوست چگونه کار می‌کند

هدف از روشن‌کردن پوست، سفیدکردن پوست نیست بلکه ازبین بردن لکه‌های ناخواسته با مهار ملانین است که باعث تغییر رنگ در پوست ما می‌شود.در بین لایه های مختلف پوست ما ، لایه ای وجود دارد که لایه پایه نامیده می شود. در این لایه سلولهای پوستی ما شکل می گیرند و تقسیم می شوند تا لایه بیرونی پوست ایجاد شود. در این لایه سلولی به نام ملانوسیت وجود دارد. این سلول وظیفه حمل و نقل ملانوزوم ها را دارد که سلول هایی هستند که حاوی رنگدانه (ملانین) هستند و رنگ پوست ما از آنهاست. در ملانوسیت آنزیمی به نام تیروزیناز وجود دارد. این آنزیممسئول تولید ملانین است. هایپرپیگمانتاسیون ناشی از وجود این آنزیم است. "روشنایی پوست" باعث کاهش رنگدانه و تغییر رنگ می شود، لکه ها را از بین می برد و یکنواختی پوست را برطرف می کند. نکته مهم این است که می توان آن را از طریق محصولات مراقبت از پوست ساده انجام داد و به هیچ نوع روش پزشکی نیازی ندارد.


ترکیبات رایج روشن‌کننده پوست

۱٫هیدروکینون (این مورد توصیه نمی‌شود) ۲٫کوژیک اسید. ۳٫آربوتین. ۴٫رتینول. ۵٫ویتامین C


کرم‌های روشن‌کننده پوست

انواع مختلفی از کرم‌های روشن‌کننده پوست وجود دارد که بدون نسخه از داروخانه‌ها قابل تهیه هستند. این کرم‌ها معمولا حاوی هیدروکینون و کورتیکواستروئید هستند که در برخی ازکشورها تنها با ارائه نسخه در دسترس هستند، زیرا در صورت سوء‌استفاده عوارض جانبی خطرناکی در پی دارند. جیوه، ماده دیگری است که در این کرم‌ها یافت می‌شود و استفاده از آن ممنوع است.از کرم‌هایی با مواد اولیه طبیعی استفاده کنید. لیمو، شاتوت، اسفناج، پرتقال، ماست و آلوئه‌وا از روشن‌کننده‌های طبیعی پوست هستند.


درخشان‌کننده پوست     

درخشان‌کردن پوست با افزایش درخشندگی و بازگرداندن طراوت و شادابی به پوست، همراه است. ویتامین C، رتینول، آلفاهیدروکسی اسید و بتا هدروکسی اسید از درخشان‌کننده‌های پوست هستند.


کدام گزینه بهتر است؟

بسیاری از افراد خواهان پوستی روشن‌تر و درخشان‌تر هستند. در تغییر رنگ پوست باید مراقب تشعشع و تاباندن نور به پوست باشیم. زیرا باعث ایجاد لکه‌های نامنظم رنگدانه می‌شود. برای داشتن پوست دلخواه، در روند روشنایی پوست عجله نداشته باشید و از محصولات خاص برای نوع پوست خود استفاده کنید و پوستخود را مرطوب نگه دارید..

آنچه باید در باره ی روشن کردن و سفیدکردن پوست بدانید