لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

چگونگی انتخاب شامپو مناسب برای مو

انتخاب و خریدن شامپوی مناسب می­تواند کار سختی باشد،اینکه شما کدام یک از شامپوهای نرم کننده دار، آبرسان، مخصوص موهای رنگ شده یا ضخیم کننده تارهای مو را انتخاب کنید، خود مسئله ی مهمی است. اما در ادامه ما به شما کمک می­کنیم که انتخاب راحت­تری داشته باشید و دچار دردسر کمتری شوید.این مقاله را در فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی روژینو می خوانید.

جنس پوست سرتان را بشناسید
قبل از اینکه شامپویی را بخرید باید بدانید که کارایی آن چیست، چگونه باید از آن استفاده کنید و آیا برای نوع مو و پوست سر شما مناسب است یا خیر. شامپو باید پوست و موی سر شما را از چربی، آلودگی و مواد آرایشی کاملا پاک کند. ممکن است فکر کنید که شامپو یک محصول تمیز کننده مو است اما مهم است که پوست سرتان را نیز در این قضیه در نظر بگیرید. شامپو برای پوست سر و ریشه های مو است. در حالیکه نرم کننده برای ساقه های مو است. اگر کف سرتان چرب است و ساقه های مویتان خشک، پس بهتر است شامپویی انتخاب کنید که برای پوست چرب مناسب باشد و ساقه موهایتان را به نرم کننده بسپارید.

انتخاب های شما برای کف و پوست سر چرب
اگر پوست سری چرب دارید، حتما راه ها و شامپوهای مختلفی را امتحان کرده اید. از هر روز شستن موها ( حتی روزی دو بار ) تا عوض کردن شامپوهای مختلف. هنگام خرید شامپو به مواردی که در ادامه میگوییم توجه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید:از شامپوهای نرم کننده، مرطوب کننده و آبرسان برای موهای فر استفاده نکنید. این شامپوها رطوبت بیش از حدی را به پوست چرب شما اضافه می­کنند.دنبال شامپوهایی باشید که حجم دهنده، تقویت کننده و متعادل کننده هستند. این محصولات رطوبت زا نیستند و تاثیر بیشتری در از بین بردن چربی اضافه پوست دارند.از شامپوی دابل استفاده کنید. مانند پاک کننده های دابل صورت. شامپوی دابل دارای دو نوع شامپوی مختلف برای دو کارکرد مختلف است.پوست سرتان را خوب با شامپو ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید.بعد از اینکه موهایتان را شامپو زدید، از نرم کننده برای کف سرتان استفاده نکنید، بلکه روی ساقه های مویتان تمرکز کنید و سپس خوب آبکشی کنید.

انتخاب های شما برای کف و پوست سر خشک
وقتی پوست سر شما خشک است یا شوره زده و یا خارش دارد، انتخاب درست شامپو بسیار مهم است تا شما را از این وضعیت ناگوار نجات دهد و مشکلی را به مشکلتان اضافه نکند.از شامپوهای تقویت کننده، حجم دهنده و متعادل کننده استفاده نکنید. این شامپوها رطوبت اضافه کف سر شما را از بین می­برند.برای پوستی که فقط کمی خشک است و زیاد خارش و شوره ندارد، از شامپوهایی استفاده کنید که رطوبت و آبرسانی را افزایش می­دهند و برای پوست سرتان مفید هستند.اگر پوست سرتان زیادی خشک است و خارش و شوره زیاد دارید از شامپوهایی استفاده کنید که مخصوص پوست خشک هستند. شامپوهای دارای منتول و چای کمک زیادی می­کنند.شامپوی نیوکسین کمک زیادی به خشکی پوست متوسط می­کنداز شامپوهای سولفات دار استفاده نکنید که بسیار کف سرتان را خشک می­کنند.

انتخاب های شما بر اساس جنس مو
وقتی پوست سر شما نه بیش از حد چرب و نه خشک است، شما می­توانید شامپویی را انتخاب کنید که بیشترین سازش را با موهایتان دارد.شامپوی آبرسان، نرم کننده: برای دادن درخشندگی و نرمی به مو عالی است. برای موهای فر، زبر و خشن که رطوبت کمی دارند عالی است.شامپوی حجم دهنده: اگر موهای شل یا تختی دارید، این شامپو بدون اینکه مویتان را سنگین کند، به بهتر ایستادن آن کمک می­کند.شامپوی تقویت کننده: برای موهای شکننده، آسیب دیده و بیش از حد رنگ شده مناسب است. عموما دارای پروتئین برای تقویت مو است.شامپوی نرم کننده: معمولا دارای نرم کننده زیادی است و موها را صاف و نرم می­کند.شامپو برای موهای فر: دارای نرم کننده خیلی زیادی است و وز موهای فر را برطرف می­کند

چگونه در تابستان لایه برداری( پیلینگ) کنید

معمولا نسبت به پیلینگ پوست عکس العمل های خوبی نشان داده نمی­شود، در حالی که این عمل اثر ضد پیری قابل اعتنایی دارد و در از بین بردن قرمزی پوست و قسمت های ناهموار آن بسیار خوب عمل می­کند. پیلینگ به عنوان معجزه میان متخصصین پوست در سرتاسر جهان شناخته می­شود و از نظر این متخصصین یکی از موثرترین راه حل ها برای داشتن پوستی جوان و شاداب است. شما می­توانید در طول سال پوست خود را بدون نگرانی پیلینگ کنید، اما باید چند نکته را برای انجام این کار در فصل گرما نظر بگیرید، مخصوصا اینکه در فصل تابستان احتمال آفتاب سوختگی و قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید نیز وجود دارد. در ادامه دکتر سیدنی باو متخصص پوست از نیویورک نکاتی را برای پیلینگ بدون خطر و مشکل در ماه های گرم سال عنوان می­کند که توصیه می­کنیم آن ها در درمان خود در نظر بگیرید تا پیلینگی بدون دردسر داشته باشید.این مطلب را در فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی روژینو می خوانید.


ماده لایه بردار مناسب را برای پوست خود انتخاب کنید

تقریبا همه می­توانند از یک پیلینگ خوب بهره ببرند. این کار لایه های پوست مرده را از بین می­برد و چربی و آلودگی محبوس شده زیر پوست را آزاد می­کند. پیلینگ به بازسازی طبیعی پوست کمک می­کند و ساخت کلاژن و hyaluronic acid را تحریک می­کند و پوستی روشن تر، براق تر و یکدست تری را برای شما نمایان می­کند. اما بسیار مهم است که چه نوعی از پیلینگ را برای پوست خود انتخاب می­کنید. افراد بالغ معمولا از فرمول آلفا هیدروکسیل بهره می­برند که دارای لاکتیک و گلیکولیک اسید است که خواص ضد پیری دارند و ثابت شده که خط و خطوط و لکه های قهوه ای را کاهش می­دهند. کسانی که پوست های مستعد جوش زدن یا چرب دارند باید از فرمولاسیون بتا هیدروکسیل استفاده کنند که عمدتا از سالیسیلیک اسید ساخته شده است که خاصیت آرام بخشی پوست و ضد جوش دارد و می­تواند قرمزی و التهاب را در بیشتر افراد از بین ببرد.


از انجام پیلینگ در صبح و در ماه های گرم سال پرهیز کنید

در حالیکه بسیار مفید است اگر پیلینگ را به روتین زندگیتان اضافه کنید اما، حتما در نظر داشته باشید که این کار را در فصل تابستان، در شب ها انجام دهید. پیلینگ حساسیت پوست نسبت به آفتاب را زیاد می­کند، بنابراین انجام این کار در شب به شما کمک می­کند تا در معرض نور قرار نگیرید و حساسیت کمتری را تجربه کنید. استفاده از پیلینگ را در تابستان نصف کنید و زمانی که هوا رو به خنکی گذاشت دوباره استفاده از آن را دو برابر کنید.


از سرم آنتی اکسیدان و ضد آفتاب استفاده کنید

دکتر باو استفاده از سرم آنتی اکسیدان را بلافاصله بعد از پیلینگ پیشنهاد می­کند، زیرا پوست در وضعیتی قرار دارد که آماده جذب مواد مختلف است و اینگونه می­توان آن را مغذی کرد. چک لیست هیچ متخصص پوستی بدون استفاده از ضدآفتاب کامل نمی­شود، دکتر باو پیشنهاد می­کند که بهتر است هرروز از ضد آفتابی که محدوده پوششی بالاتر از SPF30 دارد، استفاده کنید تا از آسیب خوردن به پوستتان جلوگیری کنید.

چگونه در تابستان لایه برداری( پیلینگ) کنید

بهترین تغییرات در مراقبت از پوست

ما موفق شدیم با خانم کاترینا مارا واسکز متخصص زیبایی شناسی و مدیر برند در سالن زیبایی ترایبکا مصاحبه ای داشته باشیم و سوالاتی راجع به زیبایی شناسی و مراقبت از پوست از او بپرسیم.فراموش نکنید که از نکات آرایشی و بهداشتی گفته شده استفاده کنید تا پوست بهتری داشته باشید.در ادامه نظرات کاترینا را در  مجله فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی روژینو میخوانید.


بهترین تغییری که در مراقبت از پوست خود اعمال کرده اید، چه بوده است ؟

برای من استفاده از کرم دور چشم که به مقدار سخاوتمندانه ای هرروز از آن استفاده می­کنم و بعد از کرم استفاده از عینک آفتابی ( عینک آفتابی خوب) بیرون از خانه، بهترین تغییراتی بوده که در مراقبت از پوستم اعمال کرده­ ام.


مراقبت از پوستتان چه نتایجی را به دنبال داشته است ؟

وقتی جوان تر بودم، فکر می­کردم کرم دور چشم یک جور شوخی است! در واقع فقط برای خرج کردن پولی است که سخت بدست می­ آوریم، اما وقتی ۲۸ سالم شد متوجه شدم که دور چشم و لب ها نازک ترین پوست را دارند و پوست نازک سریع تر پیر می­شود. بعد از آن من شروع به استفاده از کرم دور چشمی کردم که مرطوب کننده­ ی قوی بود و همچنین از پپتید ها نیز استفاده کردم و حالا بعد از ۱۵ سال حس خوبی دارم و پشیمان نیستم. پوست خواهرهای من نیز شبیه پوست من است. من برای هرکدام از آن ها یک تیوب خریدم و ازشان خواستم که هرروز از آن استفاده کنند. خواهر بزرگترم از آن استفاده کرد در حالی که خواهر میانی این کار را نکرد.حالا تفاوت بین آن دو کاملا آشکار است. خواهر وسطی کاملا پشیمان است ولی خواهر بزرگتر از تصمیمش راضی است. از دور چشم هایتان با کرم های دارای مرطوب کننده قوی و عینک آفتابی مناسب ( عینکی که فیلترهای مناسبی برای جلوگیری از اشعه آفتاب داشته باشد، نه عینک ۱۰ دلاری! ) خوب مراقبت کنید تا در دهه ۴۰ و ۵۰ زندگیتان از خود جوانتان تشکر کنید!


انتخاب کرم دور چشم مناسب 

در حالی که ما دقیقا نمی­دانیم که کاترینا از چه کرمی برای دور چشم هایش استفاده می­کند، اما با مشورت با متخصصین پوست و کمی تحقیق می­توانیم کرم مناسب را برای خودمان پیدا کنیم.زمانی که به دنبال کرم دور چشم هستید، کرمی را انتخاب کنید که بافت سبک و مرطوبی دارد و به راحتی و به سرعت جذب پوستتان می­شود. Hyaluronic Acid یکی از بهترین انتخاب های شما است و رطوبت اضافه نیز زیر چشمتان را خوشرنگ تر می­کند. کافئین نیز می­تواند به شکل موقتی عروق زیر چشم را تنگ تر کند و پپتید ها نیز تولید و ساخت کلاژن را افزایش می­دهند. ویتامین C رادیکال های آزاد اکسیژن را مهار می­کند، رنگ پوست را بهبود می­بخشد و ساخت کلاژن را نیز افزایش می­دهد. اگر پوستتان حساس نیست، می­توانید از رتینوئید استفاده کنید، زیرا رتینوئید همه این خواص را دارد و همه این فعالیت ها را انجام می­دهد. همچنین باعث کمتر شدن خط و خطوط و چین و چروک ها می­شود و عمیق تر شدن آن­ها را به تعویق می­اندازد.


کرم دور چشم مناسب

یک کرم دور چشم خوب می­تواند ظاهر و دور چشم های شما را شاداب تر کند و خواب آلودگی را از صورتتان بگیرد.

بهترین تغییرات در مراقبت از پوست

انتخاب رنگ مناسب برای کانتور کردن

تب و تاب استفاده از کانتور و هایلایت چیزی نیست که به سرعت فراموش شود یا از بین برود و می­توان گفت که به یکی از اصول پایه برای آرایش کردن تبدیل شده است. اما ممکن است برای غیر حرفه ای ها انتخاب رنگ و توناژ مناسب برای رنگ پوست سخت باشد. با کمی تمرین و انتخاب طیف های مناسب، کانتور کردن می­تواند تبدیل به یک روتین آرایشی برای شما شود. در ادامه می­توانید با نحوه صحیح انتخاب رنگ های کانتور و هایلایتر آشنا شوید.این مطلب را در فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی روژینو می خوانید.

انتخاب شما کدام است پودر یا کرم ؟

بعضی ها ترجیح می­دهند از کانتور مایع یا کرم برای آرایش استفاده کنند، در حالیکه هر دو عالی هستند اما ما پیشنهاد می­کنیم که برای دفعات اول از پودر کانتور استفاده کنید، زیرا قابل کنترل است و شما می­توانید تسلط بیشتری روی آرایش داشته باشید. بعد از این که نسبتا در این کار حرفه ای شدید، می­توانید از کانتور با بیس مایع استفاده کنید. در حال حاضر برند های مختلفی پالت کانتور با طیف های رنگی متنوعی تولید می­کنند که انتخاب و آرایش کردن را برای شما آسان می­کند.


انتخاب بهترین رنگ کانتور برای پوست شما

سعی کنید رنگ های مختلفی را روی پوست خودتان امتحان کنید، تا مناسب ترین طیف رنگی کانتور را انتخاب کنید. برای انتخاب هایلایتر، رنگی را انتخاب کنید که یک یا دو درجه از رنگ پایه روشن تر باشد و برای کانتور، رنگی را انتخاب کنید که یک یا دو درجه از رنگ پایه، تیره تر باشد. اگر پوست روشنی دارید، از طیفی که توناژ نارنجی دارد دوری کنید. اگر پوست گندمی دارید می­توانید از کانتور برنز استفاده کنید. و اگر پوستی تیره دارید می­توانید از طیف هایی با توناژ قرمز استفاده کنید.


اگر شک دارید، از توسی استفاده کنید

کانتور قرار است بیشتر شبیه سایه باشد، بنابراین محصولات مات با کمی توناژ توسی برای همه پوست ها مناسب خواهد بود. به راحتی رنگی را انتخاب کنید که دو درجه از پوستتان تیره تر باشد. با برنز کننده براق هرگز کانتور نکنید. ( این را برای خودتان مرتب تکرار کنید). ممکن است رنگ توسی در پالت کانتور بی حال و بی رنگ به نظر بیاید اما زوایایی طبیعی در صورت ( در قسمت هایی مانند بینی، گونه ها و خط فک که معمولا کانتور می­شوند ) ایجاد می ­کنند.


رژگونه عاملی کلیدی است

استفاده از رژگونه و رنگ دادن به گونه ها می­تواند صورت کانتور شده شما را کمی لطیف و شاداب جلوه دهد.راحت ترین کار این است که لبخند بزنید و قسمتی از گونه تان را که کاملا گرد و برجسته شده است رژگونه بزنید. به این قسمت از گونه ها سیب گونه می­گویند که معمولا آرایش می­شوند.


براش های خوب سرمایه شما محسوب می­شوند

درست است که این قسمت به کانتور و هایلایت مربوط نمی­شود اما در نظر گرفتن آن مهم است. استفاده از براش هایی که عمل پخش کردن را به خوبی انجام می­دهند بسیار حیاتی است، زیرا پخش شدن آرایش روی پوست بسیار مهم است. زمانی که با پودر کار می­کنید، استفاده از براش هایی مویی می­تواند کمک زیادی به پخش شدن و جذب پودر روی پوست شما بکند. پودر کانتور را با براش روی صورتتان پخش کنید و این کار را تا جایی ادامه دهید که وضوح آن را ببینید و خبری از خطوط پودر نباشد.


هایلایتر

از هایلایتر می­توانید برای زیر چشم هایتان و گوشه ی چشم نزدیک به بینی برای درشت تر نشان دادن چشم ها، روی ستون بینی، پیشانی و بالای لب ها ، قسمت مرکزی چانه  و روی قسمت بالایی  گونه ها  برای برجسته نشان دادن گونه استفاده کنید.

انتخاب رنگ مناسب برای کانتور کردن

بهترین لوازم آرایش برای زیر چشم

همه­ ی ما ممکن است مشکلاتی در ناحیه­ ی زیر چشممان داشته باشیم. ممکن است زیر چشم ما تغییر رنگ داشته باشد و بسته به میزان خواب و استراحتمان، گودی یا پف زیر چشم پیدا کنیم. بنابراین بسیار مهم است که از چه مواد، لوازم یا ترفندهایی برای بهبود دادن به این وضعیت استفاده می­کنیم. اگر شما شغلی دارید که به واسطه­ ی آن کم می­خوابید و استراحت کافی ندارید، بنابراین این مقاله می­تواند برای شما مفید باشدکه آن را در فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی روژینو می خوانید.

کرم دور چشم
مرطوب کردن دور چشم بسیار بسیار مهم است. اگر شما بالای ۳۰ سال سن دارید، استفاده از کرم دور چشم بسیار حیاتی و مهم است. سعی کنید همیشه دور چشمتان را مرطوب نگه دارید. صبح ها، بعد از این که صورتتان را می­شویید، کرم بزنید و همینطور شب­ها نیز کرم دور چشم را فراموش نکنید. از کرمی استفاده کنید که حاوی آنتی اکسیدان، پپتید و کافئین ( برای تنگ کردن عروق دور چشم) باشد. اما مهم­ترین مسئله این است که این کرم باید مرطوب کننده­ی خوبی باشد و دور چشم شما را کاملا هیدراته کند. مرطوب بودن زیر چشم جلوه ­ی بهتری به چشمان شما می­دهد و خستگی و تیرگی آن­ها را کمتر نشان می­دهد.

تصحیح کننده های رنگ
وقتی رنگ پوست زیر چشم شما کاملا تغییر کرده و بهم ریخته است، به نظر می­ آید که هیچ نوع کانسیلری نمی­تواند آن را بپوشاند، اگر از تصحیح کننده ی رنگ، زیر کانسیلر و روی پوستتان استفاده کنید، کمک زیادی به پوشش بهم ریختگی رنگ زیر چشمتان می­کند. توناژ رنگی هلویی یا نارنجی کمک زیادی به پوشاندن رنگ آبی- قهوه­ای زیر چشم می­کند. اگر نیازی به رنگ شفاف تر و قوی تری دارید، آن را مستقیم روی تیرگی بمالید و سپس با کانسیلر بپوشانید. بسیاری از خانوم­ ها دارای تیرگی آبی-قهوه­ای هستند، اما ممکن است برخی دارای تیرگی قرمز باشند، که در این صورت می­توانید از تصحیح کننده­ی سبز رنگ استفاده کنید.

کانسیلرها
وقتی نوبت به کانسیلرها می­رسد، باید دنبال کانسیلرهایی بگردید که پوشانندگی بالایی داشته باشند و در طول روز روی پوست بمانند، ریزش نکنند و نماسند. اگر زیر چشمتان مویرگ­های برجسته و پررنگ دارید، بهتر است از کانسیلرهایی استفاده کنید که رنگدانه­ های زیادی دارند. اما فراموش نکنید با گذشت زمان، ممکن است کانسیلر روی پوستتان ظاهر خوبی نداشته باشد، پس برای استفاده از آن، حد را رعایت کنید.

هایلایترها
اگر سن شما در حال بالا رفتن است و زیر چشمتان چین و چروک پدیدار شده است، بهتر است از کانسیلر به مقدار زیاد استفاده نکنید، زیرا اگر پوست خشکی نیز داشته باشید، کانسیلر تمام خشکی­های پوست را پر می­کند و چین و چروک های شما را بیشتر و عمیق تر نشان می­دهد. پس نوبت آن است که از یک لوازم آرایش کاربردی استفاده کنید که رنگدانه های به نسبت کمتر و کمی شکست نوری دارد. شما برای استفاده از هایلاتر ۲ گزینه در اختیار دارید، می­توانید آن را به تنهایی برای زیر چشمتان استفاده کنید،  یا آن را با مقداری کانسیلر و کمی کرم دور چشم به مقدار لازم پشت دستتان ترکیب کنید و آن را به آرامی زیر چشمانتان بمالید.