لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

چگونگی انتخاب شامپو مناسب برای مو

انتخاب و خریدن شامپوی مناسب می­تواند کار سختی باشد،اینکه شما کدام یک از شامپوهای نرم کننده دار، آبرسان، مخصوص موهای رنگ شده یا ضخیم کننده تارهای مو را انتخاب کنید، خود مسئله ی مهمی است. اما در ادامه ما به شما کمک می­کنیم که انتخاب راحت­تری داشته باشید و دچار دردسر کمتری شوید.این مقاله را در فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی روژینو می خوانید.

جنس پوست سرتان را بشناسید
قبل از اینکه شامپویی را بخرید باید بدانید که کارایی آن چیست، چگونه باید از آن استفاده کنید و آیا برای نوع مو و پوست سر شما مناسب است یا خیر. شامپو باید پوست و موی سر شما را از چربی، آلودگی و مواد آرایشی کاملا پاک کند. ممکن است فکر کنید که شامپو یک محصول تمیز کننده مو است اما مهم است که پوست سرتان را نیز در این قضیه در نظر بگیرید. شامپو برای پوست سر و ریشه های مو است. در حالیکه نرم کننده برای ساقه های مو است. اگر کف سرتان چرب است و ساقه های مویتان خشک، پس بهتر است شامپویی انتخاب کنید که برای پوست چرب مناسب باشد و ساقه موهایتان را به نرم کننده بسپارید.

انتخاب های شما برای کف و پوست سر چرب
اگر پوست سری چرب دارید، حتما راه ها و شامپوهای مختلفی را امتحان کرده اید. از هر روز شستن موها ( حتی روزی دو بار ) تا عوض کردن شامپوهای مختلف. هنگام خرید شامپو به مواردی که در ادامه میگوییم توجه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید:از شامپوهای نرم کننده، مرطوب کننده و آبرسان برای موهای فر استفاده نکنید. این شامپوها رطوبت بیش از حدی را به پوست چرب شما اضافه می­کنند.دنبال شامپوهایی باشید که حجم دهنده، تقویت کننده و متعادل کننده هستند. این محصولات رطوبت زا نیستند و تاثیر بیشتری در از بین بردن چربی اضافه پوست دارند.از شامپوی دابل استفاده کنید. مانند پاک کننده های دابل صورت. شامپوی دابل دارای دو نوع شامپوی مختلف برای دو کارکرد مختلف است.پوست سرتان را خوب با شامپو ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید.بعد از اینکه موهایتان را شامپو زدید، از نرم کننده برای کف سرتان استفاده نکنید، بلکه روی ساقه های مویتان تمرکز کنید و سپس خوب آبکشی کنید.

انتخاب های شما برای کف و پوست سر خشک
وقتی پوست سر شما خشک است یا شوره زده و یا خارش دارد، انتخاب درست شامپو بسیار مهم است تا شما را از این وضعیت ناگوار نجات دهد و مشکلی را به مشکلتان اضافه نکند.از شامپوهای تقویت کننده، حجم دهنده و متعادل کننده استفاده نکنید. این شامپوها رطوبت اضافه کف سر شما را از بین می­برند.برای پوستی که فقط کمی خشک است و زیاد خارش و شوره ندارد، از شامپوهایی استفاده کنید که رطوبت و آبرسانی را افزایش می­دهند و برای پوست سرتان مفید هستند.اگر پوست سرتان زیادی خشک است و خارش و شوره زیاد دارید از شامپوهایی استفاده کنید که مخصوص پوست خشک هستند. شامپوهای دارای منتول و چای کمک زیادی می­کنند.شامپوی نیوکسین کمک زیادی به خشکی پوست متوسط می­کنداز شامپوهای سولفات دار استفاده نکنید که بسیار کف سرتان را خشک می­کنند.

انتخاب های شما بر اساس جنس مو
وقتی پوست سر شما نه بیش از حد چرب و نه خشک است، شما می­توانید شامپویی را انتخاب کنید که بیشترین سازش را با موهایتان دارد.شامپوی آبرسان، نرم کننده: برای دادن درخشندگی و نرمی به مو عالی است. برای موهای فر، زبر و خشن که رطوبت کمی دارند عالی است.شامپوی حجم دهنده: اگر موهای شل یا تختی دارید، این شامپو بدون اینکه مویتان را سنگین کند، به بهتر ایستادن آن کمک می­کند.شامپوی تقویت کننده: برای موهای شکننده، آسیب دیده و بیش از حد رنگ شده مناسب است. عموما دارای پروتئین برای تقویت مو است.شامپوی نرم کننده: معمولا دارای نرم کننده زیادی است و موها را صاف و نرم می­کند.شامپو برای موهای فر: دارای نرم کننده خیلی زیادی است و وز موهای فر را برطرف می­کند