لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

چند روش برای رفع لکه های تیره پوست

بیماری های پوستی بسیار شایع است که یکی از آنها وجود لکه های تیره روی پوست می شود.در اینجا چند راهکار را برای رفع لکه های تیره روی پوست را به شما معرفی میکنیم.این مقاله را در فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی روژینو میخوانید.

دلایل ایجاد لکه های تیره روی پوست
ایجاد لکه های پوستی یکی از شایع ترین بیماریهای پوستی می باشد که ممکن است  به صورت ناگهانی و در هر سنی بر روی پوست ظاهر شود که قطعا بی دلیل نیست.عوامل مهمی همانند آفتاب،التهاب، تغییرات هورمونی، مصرف داروهای شیمیایی، بعضی از بیماریهای جسمی مانند بیماری کبد و پیری و یا حساسیت پوستی میتواند دلیل بروز این لکه های تیره بر روی پوست شوند.ما در اینجا با استفاده از مواد طبیعی شما را راهنمایی می کنیم تا بتوانید از شر این لکه های تیره خلاص شوید.

استفاده از سیب زمینی
شما می توانید چند برش سیب زمینی یا آب سیب زمینی را رویلکه های حساس ,قرمز و تیره پوست خود بگذارید و بعد ازچند دقیقه آن از روی پوست خود با آب رابشویید.این کار باعث  و روشن شدن واز بین رفتن این لکه ها از رویپوست شما میشود.پس از۷-۸ بارانجام مدام  این روش می توانید تغییرات مثبت را به خوبی مشاهده ک

 خواص آلوئه ورا
همانطور که می دانید آلوئه ورا علاوه بر این که تغذیه کننده پوست است خواص ضد پیری را هم به دنبال دارد.شما می توانید برگ های آلوئه ورا را نصف کرده و مایع ژله ای مانندی که درون آن وجود دارد را بر روی پوست خود بمالید و بعد از این که خشک شد آن رابشوید.قطعا تاثیرات شگف انگیز آن را مشاهده خواهید کرد.

پرتقال 
همانطور که می دانید پرتقال دارای ویتامین c بوده که برای پوست بسیار مفید می باشد.شما می توانید۱ قاشق غذا خوری پودر پوست پرتفال را با ۳ قاشق غذا خوری شیر مخلوط کرده تا به صورت ماسک در آماده و روی پوست خود برای مدت ۱۰-۱۵دقیقه بگذارید و سپس بشویید

لیمو  
لیمو یکی دیگر از مواد طبیعی است که خواص سفید کننده بسیار قوی دارد.برای این روش چند قطره لیمو تازه را روی پنبهیا پد ریخته و آن را روی پوست خود بمالید  و بعد از خشک شدن بشویید.این روش را هر روز به مدت دو هفته انجام دهید.

شما همچنین میتوانید آب لیمو را با عسل مخلوط کنید و این ماسک را  به پوست خود بمالید ، این ماسک به روشن شدن ، تغذیه ، لایه برداری و حتی رنگ پوست شما کمک می کند.

سرکه سیب و آب
برای درست کردن یک تونر خونگی شما می نوانید از مخلوط آب و سرکه سیب استفاده کنید.این مخلوط را بر روی لکه های تیره بمالید و بگذارید تا خشک شود و بعد با آب بشویید.

ازاین تونر تا زمانی که لکه های تیره پوست روشن شود استفاده کنید.

 خواص روغن نارگیل
روغن نارگیل به دلیل اینکه حاوی مقادیر زیادی ویتامین است نه تنها برای مو بلکه برای پوست هم نیز بسار مفید می باشد که باعث تغذیه ،مرطوب کردن و ضد باکتری برای لکه های پوست  باشد.

از روغن های سرد فشرده استفاده کنید که دارای ویتامین بیشتری می باشد  .

تغییر عادات اشتباه 
قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی از علت های به وجود آمدن لکه های تیره بر روی پوست می باشد نور خورشید باعث تولید ملانین بر روی پوست می شود که  برای  سلامتی ما مضر می باشد.

زمانی که بیشتر درمعرض نور خوشید  هستید ، مجبور می شوید مرتب از ضد آفتاب استفاده کنید ، ضد آفتاب ها از مواد شیمیایی تشکیل شده اند که خود این مواد باعث تیره شدن لکه ها می شوند. اگر پوست شما مستعد لکه های تیره هستند استفاده از ضد آفتاب ها را کاهش دهید.

نکاتی برای خرید لوازم آرایش

اگر اهل استفاده از لوازم آرایش هستید ما به شما خرید لوازم آرایش با رعایت این نکات هنگام خرید را از فروشگاه ها یا حتی داروخانه های معتبر توصیه می کنیم.این مقاله را در فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی روژینو مطالعه می کنید.


 به خطر مسمومیت بی توجه نباشید

بیشتر افراد طرفدار محصولاتی با ماندگاری بالا هستند همانند رژ لب های ۲۴ ساعته و یا کرم پودرهای گریم.این محصولات به دلیل ماندگاری طولانی بر روی پوست علاوه بر آسیب هایی که به پوست وارد می کنند به دلیل وجود  درصد بالایی سرب، تاثیر زیادی در باقی ماندن پارافین و رنگ‌های آرایشی روی پوست دارد که به طبع عوارض زیادی برای پوست دارد.


راه حل

برای اینکه بفهمید لوازم آرایشی که قصد خرید آن را دارید حاوی سرب است یا نه، می توانید از آزمایش بسیار ساده ای استفاده کنید. مقداری از رژ لبتان را روی دستتان بمالید. با یک انگشتر طلا روی آن را خراش دهید. اگر رنگ آن به مشکی تغییر یافت، مطمئن باشید که آن محصول دارای درصد بالایی از سرب است.


بد نیست بدانید لوازم آرایشی معتبر که مواد مصرف شده در تولید آن روی برچسبشان ذکر شده است، سرب ندارند و وزارت بهداشت نیز برای لوازم آرایشی و بهداشتی که حاوی سرب باشند، برچسب فارسی تایید شده را صادر نمی کند.


توجه به تاریخ مصرف

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در صورت تمام نشدن لوازم آرایش مورد علاقه تان آن را تا مدت ها نگه می دارید باید دیده باشید پس از چند سال، آن ماده آرایشی دیگر حالت پودری اولیه خودش را ندارد و به آسانی روی پوست شما پخش نخواهد شد.این به دلیل گذشتن تاریخ انقضای آن می باشد.این در حالی است که بسیاری از این محصولات ماه ها نیز در فروشگاهها، گمرک و....  باقی می مانند و وقتی به فروش می رسند چیزی به پایان تاریخ مصرف شان باقی نمانده است.


راه حل 

قبل از این که محصول آرایشی را بخرید صرفنظر از رنگ مورد علاقه و یا برند محبوبتان حتما به تاریخ مصرف محصول دقت نمایید.محصولات معتبر حتما دارای تاریخ تولید و تاریخ انقضا هستند.


به جای محصولات قلابی محصولات اصل بخرید 

گاها شمابه جعبه یک ریمل نگاه کنید و ببینید برچسب کنترل کیفیت وزارت بهداشت را دارد و با خیال راحت آن را بخرید، ولی بد نیست بدانید فقط داشتن برچسب وزارت بهداشت کافی نیست.


دکتر سید جمال سعید واقفی، دبیر انجمن داروسازان می گوید: «گاهی مواد آرایشی بهداشتی که حتی از کانال‌های رسمی و با مجوز وزارت بهداشت و درمان وارد کشور می شوند، بسته بندی پلمپ شده ندارند و به راحتی به وسیله افراد سودجو تخلیه و با مواد دیگری پر می شوند که ممکن است عوارض بدی روی سلامت پوست شما بر جای بگذارند.

در این صورت شما پول زیادی بابت یک مارک معتبر پرداخته اید، ولی لوازم آرایشی قلابی را مصرف می کنید. در برخی از موارد، متخلفان حتی قالب ظروف و برچسب مواد خارجی را ساخته و با موادی بسیار متفاوت با موادی که روی ظرف درج شده است، پر می کنند که این مساله سلامت مصرف کنندگان را تهدید می کند. این در حالی است که با وجود پرداخت هزینه بسیار زیاد برای تهیه مواد خارجی و با اطمینان از برچسب وزارت بهداشت، باز هم معلوم نیست که واقعا چه چیز مصرف می کنند.»


راه حل

اگر لوازمآرایشی معتبر را انتخاب کنید متوجه می شوید که چندی است که شما برچسب های سفیدرنگی با نوشته های سیاه رنگ را روی محصولات آرایشی می بینید. بر اساس ماده ۱۱ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی باید روی تمام اقلام خارجی، برچسب فارسی نویسی شامل نام محصول، نام تجاری، تاریخ تولید و انقضا، شماره مجوز ورود از وزارت بهداشت و نام شرکت واردکننده درج شده باشد.

دقت کنید شماره ثبت، شماره بهره برداری و بارکد به هیچ عنوان نشانه مجوز تولید بهداشتی نیست و مواد آرایشی باید دارای پروانه ساخت یا مجوز رسمی ورود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند.


بد نیست بدانید مندرجات وزارت بهداشت روی مواد وارداتی به سه شکل برچسب، مهر ( مانند درج تاریخ تولید و تاریخ انقضا) یا به صورت فارسی‌نویس روی برچسب اصلی ظرف است که نوع آخر، بهترین نوع ممکن برای غیرتقلبی بودن آن محصولات است.

عواملی که باعث ریزش مو می شوند

اکثرما امروزه با ریزش مو روبرو میشویم که ریزش موی برخی افراد ژنتیکی است و در برخی دیگر بر اثر بیماری استرس و غیره می باشد که دراینجا با هم به بررسی  نکات غیر ژنتیکی آن میپردازیم.این مقاله را در فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی روژینو می خوانید.


اینکه هنگام برس یا شانه کردن موهای خود شاهد ریزش موهای خود هستین یا اینکه بعد از برس کردن موهای خود را بر روی برس و یا شانه خود مشاهده می کنید عجیب نیست چراکه ریزش روزانه مو به مقدار کم طبیعی است و جای نگرانی نداردزیرا با رویش مجدد و موهای باقی مانده موهایتان جایگزین می شود.امازمانی نگران کننده می شود که ریزش موی شما شدید و غیرعادی  باشد.


اما گاهی  ریزش مو جنبه ژنتیکی دارد، مانند الگوی ریزش مو و کچلی در مردان. هورمون ها، مشکلات تیروئیدی، عفونت، داروها و دیگر بیماری ها عوامل دیگری برای ریزش مو هستند که این عوامل را بررسی کرده و راه های درمان آن رابه شما می گوییم.


عوامل ریزش مو و راه حل های آن 


متغیر شدن هورمون ها

در بغضی دوره ها تغییرات هورمونی ازعوامل ریزش هستند مثلا در خانم ها بعد از زایمان و یا در دوران  یائسگی امکان دارد رخ بدهد. در مردها علاوه بر عوامل ژنتیکی که باعث کچلی میشود تغییرات هورمونی ناشی از افزایش سن نیز عامل دیگری در ریزش مو هستند.


تیروئید 

می توان گفت یکی از مهم ترین عوامل ریزش مو تیروئید است که به دو دسته کمکار و پر کار تقیسم میشود که هر دوی آنها باعث ریزش مو می شوند.پس با درمان تیروئید میتوان این نوع ریزش مو را در مان کرد.کمبود آهن و زینک مهم ترین عوامل تغذیه ای ریزش مو محسوب می شوند.


استرس

استرس همیشه تاثیرات مخربی بر روی بدن می گذارد که از یکی از آنها به ریزش مو میتوان اشاره کرد.فشار های روحی و جسمی ،جراحی، تب بالا و کم خونی از  عوامل این استرس ها هستند.علاوه بر این مضطرب شدن در برخی افراذ  هم منجر به ریزش مو می شود.اما درمان ریزش مو ناشی از استرس و اضطراب موقت هستند و با درمان مشکل ریزش مو هم درمان می شود که از راه های درمان آن هم می توان از ورزش روزانه، تغذیه مناسب، دارو و برطرف کردن عوامل استرس زا نام برد.


داروها

داروها گاهی دارای یک لیست طولانی عوارض جانبی از جمله ریزش مو هستند. شیمی درمانی یکی از شناخته شده ترین علل ریزش مو است، اما دیگر داروها عبارتند از:

داروهای تیروئید

برخی داروهای خوراکی ضد بارداری

مسدود کننده های بتا

داروهای ضد انعقاد

داروهای ضد افسردگی

این داروها به شکل های مختلف بر روی افراد تاثیر می گذارند و در همه مصرف کنندگان منجر به ریزش مو نمی شوند.


کمبود مواد مغذی در بدن

زینک و آهن از عوامل مهمی هستند که با کمبودشان در بدن علاوه آیب های دیگر موجب ریزش مو می شوند.همینطور بر اساس مطالعات و تحقیقات اخیر کمبود دریافت چربی ها، ویتامین D، ویتامین B 12، ویتامین C، ویتامین A، سلنیوم و بیوتین نیز منجر به ریزش مو می شوند.


بیماری لوپوس 

لوپوس یک بیماری خود ایمنی است که  باعث ریزش مو می شود. لوپوس به دو صورت تکه ای و کل روی پوست  نمایان می شود و با ضایعات پوستی روی پوست سر همراه است.استفاده از برخی از داروهای لوپوس عوارضی همچون ریزش مو رابه همراه دارد.


بیماری ها

برخی عوامل ریزش مو بر اثر بیماری هایی همچون نارسایی کلیه،بیماری التهابی روده،بیماری کبد است کهباید به پزشک مراجعه شود.همینطور بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و درماتیت نیز بر روی پوست سر بروز می کنند و بر روی رشد مو تاثیر می گذارند.


و در آخر ما برای تعیین علت دقیق ریزش مو مراجعه به پزشک را به شماتوصیه می کنیم. اگر ریزش مو بر اثر عوامل ژنتیکی نباشد موقت و قابل درمان است و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

ضرورت شستشو پدها و براش های آرایشی

شستن پدها و براش های آرایشی روزانه قبل ازاستفاده ضروری است زیرا حاوی باکتری های زیادی هستند و باشستن پدهاو براش های آرایشی میتوانید تعدادشان را به حداقل برسانیدو  اینگونه به سلامت پوست خود کمک کنید.این مقاله را در فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی روژینو میخوانید.


محتویات کیف لوازم آرایشتان را پاکیزه نگه دارید.

امروزه لوازم آرایش های گران قیمتی درون کیف لوازم آرایشی خانمها وجود دارد، اما مهمتر از وجود لوازم آرایش های گران قیمت ،وجود لوازم آرایشی  پاکیزه و عاری از میکروب است، مخصوصا پدها و براش های آرایشی شما که ارتباط مستقیم با پوست شما دارد. بر اساس تحقیقات و مطالعات اخیر کیف‌های لوازم آرایش به‌طور متوسط حاوی شش نوع باکتری هستند، از جمله گونه‌ای که باعث ابتلا به مننژیت و سپتی‌سمی (مسمویت خون) می‌شوند.


شستن پد ها و براش های آرایشی 

بر اساس یک نظرسنجی توسط Anisa International انجام شده است نشان میدهدکه ۲۲ درصد از زنان هیچ وقت پدها و براش های آرایشی خود را نمی شویند و ۶۱ درصد دیگر  از زنان هم کمتر از یک بار در ماه اقدام به شستن پد ها و براش های آرایشی خود میکنند.


واقعا شستن پد ها و براش های آرایشیتان امری جدی است زیرا هنگامی که از انها استفاده می کنید تمامی چربی‌ها، سلول‌های مُرده پوستی و گردوغبار را به خودشان جذب می کنند پس بدیهی است که اگر قبل از استفاده آنهارا نشویید این مواد زاید را روی صورت خودتان پخش می‌کنید.پس این توصیه را جدی بگیرید.


توصیه متخصصان

یکی از متخصصان می‌گوید: «براش‌های آرایشی را هر روز قبل از استفاده مانند دست‌های خودتان بشویید تا میزان باکتری‌ها را به حداقل برسانید. علاوه بر این، از انگشت برای استعمال مواد آرایشی روی صورت استفاده نکنید، چون در این صورت باکتری‌ها سریع‌تر روی صورت پخش می‌شوند».


امروزه برند های معتبر و زیادی وسایل های مختلفی برای شستن براش ها و پد های آرایشی وارد بازار کرده اند که معمولا آنها حاوی محلول های مخصوصی برای شستشو هستند اما متخصصان شستن با شامپوی بچه را به شما توصیه میکنند و هینطور اگر نمیتوانید هر روز پد ها و براش های خود را بشویید حتما به شستن حداقل یک بار در هفته اقدام کنید.

نکات مراقبتی شبانه برای پوست

مراقبت از پوست درشب و قبل از خواب بسیار مهم میباشد زیرا منافذ پوست شما بازشده و نیاز به نفس کشیدن دارد پس رعایت این نکات برای مراقبت از پوستتان در شب ضروری است وهمینطور  رعایت نکردن آن نه تنها تاثیرات جبران ناپذیری بر پوستتان می گذارد بلکه باعث چین و چروک و چهره شما را پیرتر نشان می دهد.پس با رعایت نکات مراقبتی شبانه برای پوست که ما به شما  توصیه میکنیم باعث زیبایی و شادابی پوست خود شوید.این مقاله را در فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی روژینو می خوانید.

شستن صورت قبل از خواب
هیچ دلیلی نشستن صورتتان قبل از خواب را توجیح نمیکند.لطفا قبل از خواب حتی اگر آرایش هم ندارید صورتتان را بشویید واز اآلودگی هایی که در طول روز و طولانی مدت بر روی صورتتان انباشته شده پاک کنید.وست شما در طول شب به بازسازی و ترمیم آسیب‌های روزانه می‌پردازد و وقتی با چربی‌ها، آلودگی‌ها و آرایش انبار شده روی آن به خواب می‌روید، فرصت بازسازی را از پوست خود گرفته و زمینه را برای آسیب دیدنش فراهم می‌کند.

به موقع و به اندازه بخوابید
اگر شادابی و آرامش همیشگی پوستتان را میخواهید  شما نیاز به حداقل ۶ تا ۸ ساعت خواب مدام شبانه دارید.پس به هنگام خواب چراغ اتاغ را خاموش کرده و بگذارید پوستتان در هنگام شب ترمییم شود.خواب نا کافی و بد موقع به سلامت پوست شما آسیب می رساند.

انتخاب درست کرم صورت
انتخاب کرم اشتباه برای صورت، درست به اندازه استفاده نکردن از آن می‌تواند برای پوستتان دردسرساز باشد. اگر پوستِ چربی دارید و در کرم شبتان هم چربی ترکیب شده یا اینکه زیر آفتاب شدید کار می‌کنید، اما کرم ضدآفتابتان SPF کمتر از ۳۰ دارد، به تدریج  پوستتان با جوش‌ها یا لکه‌ها پوشانده می شود  ویا منافذ پوستتان هر روز بازتر خواهد شد.

شستن زود به زود بالشتتان
همانگونه ک میدانید بالش همانطور که تاثیر مهمی بر خواب شما دارد بر  سلامت و زیبایی پوست شما هم نقش مهمی را ایفا میکند.سعی کنید بالشتتان را هفته ای یک بار شسته تا زمینه را برای آلوده کردن پوستتان و بروز جوش و آکنه بر روی آن فراهم نکنید.علاوه براین انتخاب پارچه های نخی و لطیف را  برای بالشتتان به شما توصیه میکنیم.

استفاده از کرم های مرطوب کننده 
حتی اگر شما از ان دسته از افراد هستید که پوست شما  کاملا  چرب است و همیشه برق میزند هم باید از کرم های مرطوب کننده به صورت روزانه  استفاده کنید.پوست شما به‌ویژه در فصل زمستاaن به این کرم‌ها نیاز دارد و اگر آن‌ها را حذف کنید، بیشتر از قبل چربی‌سازی کرده و صورت شما را جوش‌جوشی می‌کند

تغذیه سالم برای پوست
کرم‌های مرغوب و معروف کافی نیستند!گرچه مفید هستند، اما نمی‌توانند همه نیاز پوست شما به ویتامین‌های ضروری مثل ویتامین‌های گروه B را تامین کنند.پس ما به شما مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه و چربی‌های اشباع نشده را توصیه میکنیم که مانع ازافتادگی و پیر شدن پوست شما  به صورت طبیعی می شود.