لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

نکاتی برای خرید لوازم آرایش

اگر اهل استفاده از لوازم آرایش هستید ما به شما خرید لوازم آرایش با رعایت این نکات هنگام خرید را از فروشگاه ها یا حتی داروخانه های معتبر توصیه می کنیم.این مقاله را در فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی روژینو مطالعه می کنید.


 به خطر مسمومیت بی توجه نباشید

بیشتر افراد طرفدار محصولاتی با ماندگاری بالا هستند همانند رژ لب های ۲۴ ساعته و یا کرم پودرهای گریم.این محصولات به دلیل ماندگاری طولانی بر روی پوست علاوه بر آسیب هایی که به پوست وارد می کنند به دلیل وجود  درصد بالایی سرب، تاثیر زیادی در باقی ماندن پارافین و رنگ‌های آرایشی روی پوست دارد که به طبع عوارض زیادی برای پوست دارد.


راه حل

برای اینکه بفهمید لوازم آرایشی که قصد خرید آن را دارید حاوی سرب است یا نه، می توانید از آزمایش بسیار ساده ای استفاده کنید. مقداری از رژ لبتان را روی دستتان بمالید. با یک انگشتر طلا روی آن را خراش دهید. اگر رنگ آن به مشکی تغییر یافت، مطمئن باشید که آن محصول دارای درصد بالایی از سرب است.


بد نیست بدانید لوازم آرایشی معتبر که مواد مصرف شده در تولید آن روی برچسبشان ذکر شده است، سرب ندارند و وزارت بهداشت نیز برای لوازم آرایشی و بهداشتی که حاوی سرب باشند، برچسب فارسی تایید شده را صادر نمی کند.


توجه به تاریخ مصرف

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در صورت تمام نشدن لوازم آرایش مورد علاقه تان آن را تا مدت ها نگه می دارید باید دیده باشید پس از چند سال، آن ماده آرایشی دیگر حالت پودری اولیه خودش را ندارد و به آسانی روی پوست شما پخش نخواهد شد.این به دلیل گذشتن تاریخ انقضای آن می باشد.این در حالی است که بسیاری از این محصولات ماه ها نیز در فروشگاهها، گمرک و....  باقی می مانند و وقتی به فروش می رسند چیزی به پایان تاریخ مصرف شان باقی نمانده است.


راه حل 

قبل از این که محصول آرایشی را بخرید صرفنظر از رنگ مورد علاقه و یا برند محبوبتان حتما به تاریخ مصرف محصول دقت نمایید.محصولات معتبر حتما دارای تاریخ تولید و تاریخ انقضا هستند.


به جای محصولات قلابی محصولات اصل بخرید 

گاها شمابه جعبه یک ریمل نگاه کنید و ببینید برچسب کنترل کیفیت وزارت بهداشت را دارد و با خیال راحت آن را بخرید، ولی بد نیست بدانید فقط داشتن برچسب وزارت بهداشت کافی نیست.


دکتر سید جمال سعید واقفی، دبیر انجمن داروسازان می گوید: «گاهی مواد آرایشی بهداشتی که حتی از کانال‌های رسمی و با مجوز وزارت بهداشت و درمان وارد کشور می شوند، بسته بندی پلمپ شده ندارند و به راحتی به وسیله افراد سودجو تخلیه و با مواد دیگری پر می شوند که ممکن است عوارض بدی روی سلامت پوست شما بر جای بگذارند.

در این صورت شما پول زیادی بابت یک مارک معتبر پرداخته اید، ولی لوازم آرایشی قلابی را مصرف می کنید. در برخی از موارد، متخلفان حتی قالب ظروف و برچسب مواد خارجی را ساخته و با موادی بسیار متفاوت با موادی که روی ظرف درج شده است، پر می کنند که این مساله سلامت مصرف کنندگان را تهدید می کند. این در حالی است که با وجود پرداخت هزینه بسیار زیاد برای تهیه مواد خارجی و با اطمینان از برچسب وزارت بهداشت، باز هم معلوم نیست که واقعا چه چیز مصرف می کنند.»


راه حل

اگر لوازمآرایشی معتبر را انتخاب کنید متوجه می شوید که چندی است که شما برچسب های سفیدرنگی با نوشته های سیاه رنگ را روی محصولات آرایشی می بینید. بر اساس ماده ۱۱ قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی باید روی تمام اقلام خارجی، برچسب فارسی نویسی شامل نام محصول، نام تجاری، تاریخ تولید و انقضا، شماره مجوز ورود از وزارت بهداشت و نام شرکت واردکننده درج شده باشد.

دقت کنید شماره ثبت، شماره بهره برداری و بارکد به هیچ عنوان نشانه مجوز تولید بهداشتی نیست و مواد آرایشی باید دارای پروانه ساخت یا مجوز رسمی ورود از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشند.


بد نیست بدانید مندرجات وزارت بهداشت روی مواد وارداتی به سه شکل برچسب، مهر ( مانند درج تاریخ تولید و تاریخ انقضا) یا به صورت فارسی‌نویس روی برچسب اصلی ظرف است که نوع آخر، بهترین نوع ممکن برای غیرتقلبی بودن آن محصولات است.