لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

۹ روش درمان لکه‌های تیره

زمانی که صحبت از درمان لکه‌های تیره می‌شود، گزینه‌های زیادی وجود دارد که حتی نمی‌دانیم از کدام مورد باید شروع کنیم. باید چه عناصری را جستجو کنیم؟ و از همه مهم‌تر اینکه، کدام یک از این موارد باعث ازبین رفتن لکه‌های تیره می‌شود؟این مطلب را در فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی روژینو میخوانید.

چه عواملی باعث ایجاد لکه‌های تیره می‌شود؟
به گفتۀ یکی از جراحان پلاستیک "لکه‌های تیره یا هایپرپیگمنتیشن بر اثر تولید بیش از حد ملانین در پوست توسط ملانوسیت‌ها، به‌وجود می‌آیند.هورمون‌ها –استروژن و پروژسترون- می‌توانند سطح ملانین را افزایش دهند. همچنین نور خورشید و افزایش سن از موارد تشدید سطح ملانین می‌باشند. سایر موارد مانند سوزش پوستی در اثر جوش، اپیلاسیون و خراشیدگی شدید نیز از عوامل ایجاد لکه‌های تیره هستند.برای آنکه بدانید چگونه لکه‌های تیره را درمان کنید به راهکارهای زیر توجه کنید.

ویتامین c 
به فراتر از آب پرتقال فکر کنید. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به جلوگیری از ایجاد رادیکال‌های آزاد در پوست کمک می‌کند. همچنین در فرآیند آنزیمی که باعث تولید ملانین در پوست می‌شود نیز کمک می‌کند.یکی دیگر از فواید ویتامین C این است که تنها قسمت‌های تیره رنگ پوست را مورد هدف قرار می‌دهد.

هیدروکینون
هیدروکینون ۵۰ سال است که استاندارد طلایی در درمان لکه‌های تیره، محسوب می‌شود. از نظر بیولوژیکی، هیدروکینون با مهار آنزیمی به نام تیروزیناز کار می کند، که به تولید ملانین کمک می کند. به طور طبیعی ، هرچه تیروزیناز کمتر تولید شود، ملانین کمتر تولید می شود. مانند هر محصولی که به پوست اعمال می شود ، هیدروکینون می تواند باعث خشکی ، قرمزی و سوزش شود.

کوژیک اسید
کوژیک اسید (مشتق شده از قارچ یا برنج تخمیر شده) معمولا برای روشن کردن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. خطری که معمولاً با کوژیک اسید موضعی در ارتباط است، درماتیت آلرژیک است، به همین دلیل است که در درجه اول در غلظت‌های نسبتاً کم یافت می‌شود. افرادی که پوستی حساس دارند، باید از دوزهای کمی استفاده کنند، زیرا التهاب و سوزش از  عوارض آن است. همچنین، نتایج سریع را انتظار نداشته باشید - با استفاده از اسید موضعی کوژیک اسید، بهبود هایپرپگمنتیشن می‌تواند چندین ماه طول بکشد.

سویا
عصاره سویا که از گیاه سویا گرفته می‌شود به درخشندگی پوست کمک می‌کند. به همین دلیلاست که شما مقادیری از آن را در محصولات روشن کننده خواهید یافت. سویا با جلوگیری از ورود ملانین به لایه‌های بالایی پوست، به عنوان درمان کنندۀ لکه‌های تیره عمل می‌کند.

آزلاییک اسید
این مادۀ کمتر شناخته شده برای درمان لکه‌های تیره روی صورت توصیه می‌شود. اسید آزلاییک عصاره طبیعی از جو، گندم یا چاودار است که در تولید رنگدانه غیر طبیعی دخالت می‌کند. دارای خاصیت ضدباکتری است و می‌تواند در برطرف کردن جوش و زخم تأثیرگذار باشد.

لیزر
لیزر گران‌ترینو در عین حال تأثیرگذارترین روش درمانی برای کاهش لکه‌های تیره است. بدین منظور از پرتو متمرکز نور برای هدف خاص یا کروموفر (رنگدانه) استفاده می‌شود تا به شکسته شدن و از بین رفتن رنگدانه پوست کمک کند.IPL (پالس شدید نور) می تواند رنگدانه‌های ناخواسته را درمان کند. بااینکه نور کمتری متمرکز می‌کند، ممکن است تأثیر ناخواسته‌ای بر روی پوست اطراف داشته باشد، خصوصاً در پوست‌های تیرهیا برنزه.

لایه‌بردار شیمیایی
درمان‌های لایه‌برداری مانند لایه‌برداری‌های شیمیایی لایه‌های بالایی پوست مرده را از بین می‌برد و به کاهش لکه‌دار شدن پوست کمک می‌کند. با گذشت زمان، این درمان‌ها می‌توانند تولید کلاژن را تقویت کنند، گردش خون سلولی را بهبود بخشیده و ظاهر شدن لکه‌های تیره را کاهش دهند.

میکرودرمابراسیون (لایه‌بردار مکانیکی پوست)
میکرودرمابراسیونیکی دیگر از روش‌های معروف در زمینه لایه‌برداری برای هایپرپیگمنتیشن است که از ذرات ریز برای از بین بردن پوست مرده استفاده می‌شود. از میکرودرمابراسیون به عنوان روشی غیر شیمیایی استفاده می کند که به معنای عدم تخریب بافت پوست است و به همین دلیل به زمان بهبودی چشمگیری نیاز ندارد.از آنجا که کاهش رنگ در ظاهر پوست بهبود یافته است، میکرودرمابراسیونبرای شرایط خفیف‌تر هایپرپیگمنتیشن بهتر است.

میکرونیدلینگ
این روش با استفاده از یک غلتک از جنس آهن ضد زنگ که با صدها سوزن پوشیده شده است، باعث ایجاد یک سری زخم کوچک می‌شود که برای بازسازی تولید کلاژن پوست با الاستیسیته همراه می‌شود. پس از باز شدن سد پوست، می‌توانید مواد معدنی مانند ویتامینC را که باعث روشن شدن پوست می‌شود، تزریق کنید.

ضد آفتاب
در پایان، پیشگیری -با ضد آفتاب- اهمیت دارد.خبر خوب این است که پیشگیری از لکه‌های تیره بسیار آسان است. ضدآفتاب روزانه بهترین روش برای جلوگیری از هایپرپیگمنتیشن است. لکه‌های تیره با قرار گرفتن در معرض آفتاب تیره‌تر خواهند شد. ضدآفتاب به ویژه آنهایی که دارای اکسید روی و تیتانیوم دی‌اکسید هستند، می‌توانند حجم بیشتری از اشعه را مسدود کنند.