لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

چرا همچنان جوش می زنیم؟

خیلی از ما حتی با استفاده از لوازم آرایش زیاد، دسترسی به انواع و اقسام داروها و دکترها، همچنان جوش می­زنیم. درست است که مسائل مهم­تری در زندگی وجود دارند، اما جوش زدن همیشه برای همه آزار دهنده است.نکات زیر ممکن است به شما کمک کند تا کمتر جوش بزنید و با پوست خود در صلح و آرامش باشید.این مقاله را در فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی  روژینو می خوانید.


رژیم غذایی

اگر شما پوستتان را تمیز می­کنید و از مواد و شوینده­ های درستی برای آن استفاده می­کنید، اما همچنان جوش می­زنید، ممکن است اشکال از رژیم غذاییتان یا هورمون­ها و یا اشکال از هر دو باشد. با زیر نظر گرفتن خوراکی­های تحریک­ کننده مثل شکر و لبنیات و حتی حذف کردن آن­ها می­توانید متوجه شوید که دقیقا چه موادی باعث جوش زدن شما می­شوند.


هورمون ­ها

حتما برای شما پیش آمده که یک هفته قبل از پریودتان، جوش بزرگی روی صورتتان سبز شده است! اگر هورمون­های بهم ریخته­ای دارید، بسیار مهم است که حتما به دکتر مراجعه کنید و تحت درمان و داروهای مربوطه قرار بگیرید. بعد از اینکه هورمون­ ها تنظیم ­شوند بخشی از این جوش ­ها از بین می­روند و شما احساس بهتری پیدا می­کنید.


ترکیبات آلی و معدنی

راجع به ترکیباتی که برای پوستتان تحریک کننده هستند تحقیق کنید. به عنوان مثال ویتامین C می­تواند احتمالا یکی از همین تحریک کننده­ها باشد. روغن­ها نیز امکان جوش زدن را بالا می­برند. درست است که همه ­ی این مواد برای پوست مفید هستند اما استفاده­ ی زیاد از آن­ها ممکن است باعث این مسئله شود. برای مثال روغن جوجوبا برای پوست­های چرب مفید است اما استفاده­ی بیش از حد از آن باعث جوش زدن می­شود. اگر نمی­خواهید که با استفاده از این مواد دائما دچار مسئله شوید، بهتر است تلاش کنید پوستتان را نقطه به نقطه بشناسید و مواد مختلفی را روی قسمت­های کوچکی از آن امتحان کنید و اگر نتیجه­ ی مثبت گرفتید، از آن برای کل صورتتان استفاده کنید.


ترکیبات معطر

در حال حاضر ترکیبات معطر و روغن ­های گیاهی کاربرد زیادی در لوازم آرایشی و بهداشتی دارند. اما بین عده­ای بر سر اینکه این مواد منافذ پوست را می­بندند و برای تنفس پوست اشکال ایجاد می­کنند، اختلاف است. این مواد برای پوست­ های حساس و پوست­هایی که مستعد جوش زدن هستند ایجاد مشکل می­کنند. می­توانید به صورت آزمایشی مصرف این مواد را کم یا قطع کنید و تفاوتش را در پوست و منافذ آن ببینید. باز هم تاکید می­کنیم که پوست خود را بشناسید و مطلع باشید که چه موادی برای پوستتان ضرر دارند. اما پیشنهاد ما این است که حداقل برای مدتی به کلی از ترکیبات معطر و دارای روغن گیاهان دوری کنید.


حوله­ ی تمیز

استفاده از حوله­ ی تمیز مسلم است، اما یکی از موارد مهم است که باید رعایت شود. فراموش نکنید که حوله را روی پوستتان نکشید، با آن به آرامی روی صورتتانضربه بزنید تا باکتری­ها پخش نشوند.


محصولات مراقبت از مو

نرم­ کننده­ ها و روغن­های مورد استفاده برای مو، در بعضی موارد باعث جوش زدن پوست می­شوند. به عنوان مثال ممکن است پشت گردنتان بخاطر استفاده از نرم کننده جوش بزند. همیشه سعی کنید بعد از این­که موهایتان را با شامپو و نرم کننده شستید، صورت، پشت و سینه ­­تان را بشویید. اگر می­توانید هر شب روبالشیتان را عوض کنید تا زمانی که خواب هستید، باکتری­ها از موی شما به صورتتان منتقل نشوند. بهتر است بخاطر خواص ضدپیری از روبالشی ابریشم استفاده کنید ولی روبالشی کتان نیز مناسب است.


رتینول

رتینول یکی از بهترین ماده­های ضد پیری است که همچنین برای جوش­های صورت نیز مفید است. رتینول با نسخه­ و ترکیب پزشک می­تواند تاثیر زیادی بر روی از بین رفتن جوش­های مختلف صورت داشته باشد. اگر می­خواهید از رتینول استفاده کنید،از نسخه ­ی بدون هیچ­گونه افزودنی آن استفاده کنید. از هفته­ ای دوبار شروع کنید تا پوستتان عادت کند، سپس آن را به هفته­ ای سه بار و بعدا بیشتر برسانید. ابتدا صورتتان را بشویید، سپس مرطوب کنید، بعد از آن رتینول بزنید و در آخر کرم دور چشمتان را بزنید. بین یک ماه تا شش هفته تاثیر شگفت ­انگیزی بر پوستتان خواهید دید. همیشه موقع استفاده از رتینول کرم ضد آفتاب بزنید.

چرا همچنان جوش می زنیم؟