لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

نکته هایی برای رفع سیاهی دور چشم

حتما بارها این اتفاق برای شما افتاده که شب­ها دیر خوابیدید و صبح دور چشم­هایتان حلقه­ های سیاهی به وجود آمده است یا چشم­هایتان پف زیادی کرده است. اما مسئله اینجاست که علت این قضیه ممکن است فقط کم­ خوابی یا بدخوابی نباشد. حلقه­ های سیاه می­توانند نتیجه­ی رگ­ها و مویرگ­ های ورم کرده دور چشم باشند. متاسفانه ارث، بالا رفتن سن و تغذیه می­تواند وضعیت آن را بدتر کند و زیر چشم­ها را پف­دارتر و سیاه­تر کند.در اینجا چند نکته را برای از بین بردن آن­ها یا در نهایت پوشاندن آن­ها بازگو می­کنیم.این مقاله را در فروشگاه لوازم آرایشی  بهداشتی روژینو می خوانید.


روش های قدیمی 

آیا روش­های قدیمی می­توانند به حل این موضوع کمک کنند؟ بله! ، چای کیسه­ای یخ­زده، قاشق یخ­زده و خیار به از بین بردن سیاهی زیر چشم کمک زیادی می­کنند. همه­ی این­ها به خنک شدن و منقبض شدن رگ­های خونی نواحی زیر چشم کمک می­کنند و خیلی سریع پف و تورم را از بین می­برند. کافئین و آنتی اکسیدان در چای و ویتامین C در خیار به روشن شدن و تغییر رنگ پوست کمک می­کنند.


کرم دور چشم

اگر تا الان از کرم دور چشم استفاده نمی­کردید، بهتر است استفاده از آن را از همین حالا شروع کنید. پوست دور چشم بسیار ظریف و حساس است. وقتی خون در حال گردش در آن ناحیه است، بخاطر نازکی پوست، حلقه­های سیاه در زیر چشم­ ها بیشتر قابل تشخیص هستند. کرم دور چشم به مرطوب شدن این ناحیه کمک می­کند. و موادی مثل کافئین پف دور چشم ­ها را از بین می­برد در حالی­که کلاژن و رتینول کمک به استحکام پوست می­کنند و با چین و چروک­ها و حلقه­ های سیاه مبارزه می­کنند.


تغذیه و رسیدگی

از غذاهای پرنمک و الکل زیاد دوری کنید. نمک زیاد باعث کم شدن آب بدن و در نتیجه پف کردن می­شود. در حالی­که الکل رگ­ ها را منبسط می­کند و باعث پف بیشتر و حلقه­ های سیاه­تر دور چشم می­شود. ویتامین K جریان خون را سریع­تر می­کند و در نتیجه باعث کم شدن پف و تیرگی دور چشم می­شود. سبزیجات را در وعده ­های غذایی خود داشته باشید که سرشار از ویتامین ­ها هستند. همچنین آب زیادی مصرف کنید، زیرا هیدراته بودن بدن باعث گردش بهتر خون می­شود. حتی می­توانید از مکمل­های غذایی مختلفی استفاده کنید تابدنتان دچار کمبود ویتامین نشود.


مراقبت با روغن ها

از روغن نارگیل یا بادام برای چرب نگه داشتن دور چشم ­هایتان استفاده کنید. هر دوی این روغن­ها روشن کننده­ی طبیعی پوست هستند، بنابراین به مرور زمان تیرگی دور چشم را از بین می­برند. سعی کنید هر شب این کار را به صورت روتین برای مراقبت از پوستتان تکرار کنید.


پوشانندگی با استفاده از کانسیلر ها

اگر هیچ کدام از این روش­ها برای شما جوابگو نبود، می­توانید با لوازم آرایش مختلف آن را بپوشانید. برای پوشاندن تیرگی زیر چشم و ساختن چهره­ای شاداب و به دور از خستگی، از کانسیلرهای تصحیح کننده­ی رنگو کانسیلرهای پخش کننده­ی نور استفاده کنید. برای پوست­های تیره از کانسیلرهایی با تُناژ نارنجی و برای پوست­های روشن از کانسیلرهایی با تناژ زرد استفاده کنید. سپس از کانسیلرهای پخش کننده­ی نور منطبق با رنگ پوستتان استفاده کنید. تن زرد و نارنجی، رنگ آبی زیر چشم­هایتان را پوشش می­دهد و کانسیلر پخش کننده­ی نور با بازتاب دادن آن، چشمان شما را درخشان­تر نشان می­دهد.

نکته هایی برای رفع سیاهی دور چشم