لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

سلولیت در بدن

دیگر به فصل تابستان و زمان دریا و استخر رفتن و آفتاب گرفتن رسیده­ایم و حالا زمان آن است که کمی ورزش کنیم و بدن خود را به خوبی بسازیم، اما می­بینیم با این­که به صورت روتین و برنامه ­ریزی شده مشغول ورزش هستیم، هنوز قسمت­های مختلفی از بدن ما دارای سلولیت است که این موضوع برای ما آزار دهنده است.در ادامه صحبت­هایی را از مربی بدنسازی جو داودل که مربی ستاره­ هایی چون ناتالی پورتمن، اوا مندس، آن هاتاوی و کلیر دینس بوده است و همچنین دکتر الیزابت تانزی، متخصص پوست که به عنوان مشاور بخش پوست با شرکت L’oreal در زمینه­ی تولید محصولات مراقبت از پوست همکاری داشته است، می­خوانید تا بتوانید بدن خود را بشناسید و آن را به خوبی بسازید.این مقاله را در فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی روژینو می خوانید.


چگونه چربی یا سلولیت در بدن تجمع می­کند؟ آیا این قضیه ژنتیکی است؟

جو داودل: بله، ژنتیک نقش پررنگی را در این مسئله ایفا می­کند. اما شما می­توانید احتمال تجمع آن را در بدن خود کم کنید. با علم به اینکه این قضیه  موروثی است و در خانواده­ ی شما نیز جریان دارد. سعی کنید غذای سالم، بدون چربی، همراه با سبزیجات، اورگانیک، پروسس نشده و بدون هورمون و آلودگی بخورید. سعی کنید از پروتئین، سبزیجات، میوه ­جات، خانواده بر ی­ها و چربی ­های خوب مثل مغز آجیل و تخمه های مختلف به مقدار زیاد استفاده کنید و علی­الخصوص سعی کنید به مقدار کافی چربی خوب امگا ۳ از مکمل­ های روغن ماهی نیز استفاده کنید.دکتر تانزی: سلولیت ۹۰٪ جامعه­ی زنان را پس از بلوغ تحت تاثیر قرار می­دهد. ژنتیک بخشی از آن است اما وزن، ورزش و نوسان­های هورمونی نیز در آن دخیل هستند.


سلولیت دقیقا چیست؟ 

دکتر تانزی: سلولیت ترکیب بسته­های چربی است که بین قسمت سخت و محکم پوست حبس می­شوند. چربی توسط قسمت­های سخت پوست فشرده می­شود و از زیر پوست بیرون می­زند و اصطلاحا وضعیت “ پنیر کاتج” را به وجود می­­آورد. این وضعیت با بهم ریختن هورمون­های زنانه بدتر می­شود. به همین دلیل است که سلولیت در زن­ها به مراتب از مردها بدتر است.


آیا انتخاب غذایی تاثیر گذار است؟ اگر اینطور است، چه موادی سلولیت را افزایش می­دهند؟

جو داودل: هر چه قند و مواد غذایی پروسس شده­ ی کمتری مصرف کنید، تاثیرات منفی هورمونی کمتری را تجربه می­کنید و در نتیجه بدنتان چربی کمتری را در خود ذخیره می­کند.دکتر تانزی: انتخاب­هایی غذایی زمانی مهم هستند که باعث افزایش وزن شما شوند. حتی زنان لاغر نیز ممکن است سلولیت داشته باشند و این موضوع خود را بیشتر در مقایسه با بدن زنانی که اضافه وزن دارند نشان می­دهد.


آیا غذاهایی وجود دارند که سلولیت را کاهش دهند؟

جو داودل: مکمل روغن ماهی یکی از بهترین­هایی است که می­توان از آن استفاده کرد. همچنین گفته می­شود استفاده­ی مرتب و قرار گرفتن در این مسیر احتمال ابتلا به واریس را کاهش می­دهد.


بهترین راه برای درمان سلولیت چیست؟

دکتر تانزی: هیچ درمان همیشگی ­ای برای سلولیت وجود ندارد. تنها درمان­هایی بلند مدت وجود دارند که بعد از سری درمان­های مختلف دیگری، انجام می­شوند. از نظر من بهترین درمان­ها ولاشیپ و ترماژ هستند. هزینه­ ی درمانی در این زمینه می­تواند از ۵۰۰ دلار تا هزاران دلار بسته به میزان سلولیت و قسمت­های دلخواه، متغیر باشد.


آیا تمرین یا ورزش خاصی برای از بین بردن سلولیت وجود دارد؟

جو داودل: بله، ترکیبی از ورزش­های قدرتی و انرژی مداری( مانند حرکات ایروبیک) به بیشتر شدن عضلات و کمتر شدن چربی­ ها و در نهایت سلولیت کمک زیادی می­کند. در نظر داشته باشید که افراد لاغر زیادی وجود دارند که سلولیت دارند و با گرفتن رژیم­ های نادرست و محدود کردن منابع پروتئین و کربوهیدرات به بدن خود آسیب می­زنند و هیکلشان را خراب می­کنند که اشتباه بزرگی است! همچنین توصیه می­کنم از کنار کرم ­ها و مواد لاغری جادویی بگذرید و به آن­ها فکر نکنید و پولتان را هدر ندهید. ورزش کنید و غذای سالم بخورید.


چگونه در خانه می­توان سلولیت را از بین برد؟

دکتر تانزی: با استفاده از کرم­های موضعی حاوی کافئین و آمینوفیلین می­توان به شکل موقت آن­ها را از بین برد، اما باید هرروز از آن­ها استفاده کنید تا نتیجه­اش را ببینید.


آیا با استفاده از محصولات در بازار می­توان سلولیت را از بین برد یا این محصولات قلابی هستند؟

دکتر تانزی: اکثر این محصولات قلابی هستند. شما هرگز نمی­توانید با ماساژ دادن سلولیت را از بین ببرید. دلیل اینکه هزاران محصول برای از بین بردن سلولیت در بازار وجود دارد این است که هیچ­کدام تاثیری ندارند.


آیا همه سلولیت دارند؟ آیا داشتن آن در زندگی اجتناب­ ناپذیر است؟

دکتر تانزی: بله، اکثر خانوم ­ها در نهایت با سلولیت دست و پنجه نرم خواهند کرد. در واقع داشتن سلولیت نرمال­تر از نداشتن آن است و این دلیل نمی­شود که برای زیبا بودن و از بین بردن سلولیت تلاش نکنیم!

سلولیت در بدن