لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

شستن صورت بدون مواد شوینده

راه حل های مختلفی برای شست و شوی صورت وجود دارند که عموما به مواد شوینده و پاک کننده­ های آرایشی ختم می­شوند. اما در اینجا ما مواد دیگری را به شما معرفی می­کنیم که می­توانید با آن­ها صورت خود را بشویید و پوستی شفاف و زیبا داشته باشید.آیا می­دانید که شست و شوی زیاد صورت با مواد شوینده مانند صابون باعث آسیب به پوست شما می­شود؟با وجود آلودگی و چربی فراوان روی صورت ­هایمان احتیاج داریم که آن­هارا مرتب بشوییم. اما اگر نخواهیم به سراغ مواد صنعتی برویم، چه موادی در طبیعت می­توانند به کمک ما بیایند؟این مقاله را در فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی روژینو می خوانید.


شیر

شیر تنها به عنوان منبع کلسیم برای استخوان استفاده و شناخته نمی­شود، بلکه یک پاک کننده بسیار قوی نیز است.کلوپاترا برای مراقبت از پوست زیبای خود از شیر استفاده می­کرده است.لاکتیک اسید­ موجود در شیر باعث از بین رفتن بافت مرده پوست می­شود. فراموش نکنید که برای شست و شوی پوستتان از شیر پرچرب استفاده کنید.


جو

جو یکی از بهترین پاک کننده هاست.برای استفاده از آن روی صورت، یک قاشق از آن را در کاسه ریخته، با آب یا کمی روغن مخلوط کنید و به صورت ماسک روی پوستتان بمالید و پس از چند دقیقه با آب ولرم بشویید.به همراه آن می­توانید کمی پودر برنج هم قاطی ماسکتان کنید تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.


عسل

عسل یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است. همچنین نرم کننده فوقالعاده ای برای پوست است.عسل باعث نرمی پوست وهمچنین از بین رفتن جوش و آکنه می­شود.نصف قاشق عسل خام را با انگشت روی پوست پخش کنید و با آب ولرم بشویید.سیاهی­های پوستتان از بین می­رود بدون اینکه پوستتان خشک شود.


لیمو

اگر پوست چربی دارید، لیمو بهترین کمک برای پوست شما است.برای استفاده، یک لیمو را در ظرف چکانده، کمی شیر یا ماست به آن اضافه کرده و به صورتتان بمالید. پس از چند دقیقه با آب ولرم بشویید و پس از خشک کردن صورت حتما به پوستتان روغن یا کرم مرطوب کننده بمالید.


خیار

آب خیار یا پالپ آن باعث نرم شدن و خنکی پوست می­شود.اگر پوست خشکی دارید استفاده از خیار باعث می­شود پوستتان نرم و درخشنده شود.علاوه بر آن، خیار را حلقه حلقه کنید و در فریزر بگذارید، سپس آنها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی جوش های خود بگذارید و بعد صورتتان را با آب ولرم، سپس با آب سرد بشویید.


شکر

شکر پاک کننده بسیار مفیدی است که همه جا پیدا می­شود فقط لازم است هنگام استفاده آن را با کمی آب یا روغن مخلوط کنید و با احتیاط و به آرامی به صورت دایره­ای روی صورت ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشویید.


روغن نارگیل

روغن نارگیل به علت داشتن خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می­شود.استفاده درست از روغن نارگیل به روند کار بسیار کمک می­کند.کمی از روغن را با انگشتهایتان بهم بمالید تا گرم شود، آن را به صورت دورانی روی پوست بمالید، حوله­ای گرم را روی پوستتان بگذارید و پس از یک دقیقه با حوله صورت خود را پاک کنید.پوستتان روشن و هیدراته می­شود.


هندوانه

هندوانه به دلیل داشتن مالیک اسید پاک کننده و روشن کننده بسیار خوبی است.هندوانه باعث می­شود کثیفی­ های روی پوست از بین برود اما برخلاف صابون­ه ای صنعتی که باعث خشکی پوست می­شوند، چربی­ های مفید پوست بعد از شستن با هندوانه باقی بمانند.برای استفاده تکه­ای هندوانه را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بمالید و باآب ولرم بشویید.


آب انار

خاصیت ضد چروک آب انار باعث شادابی و جوان ماندن پوست می­شود و از چین و چروک­ جلوگیری می­کند.همچنین باعث از بین رفتن آفتاب سوختگی می­شود.برای از بین بردن آفتاب سوختگی؛ آب انار را با کمی شیر مخلوط کرده و روی پوست بمالید و با آب سرد بشویید.برای خشک کردن صورت با حوله به آرامی روی پوست ضربه بزنید تا آسیبی به آن نرسد.


سرکه سیب

سرکه سیب کمک بزرگی به از بین بردن چین و چروک اضافی می­کند و پاک کننده­ای قوی است.برای استفاده، یک قاشق سرکه را با دو قاشق آب مخلوط کنید و با پنبه به پوست خود بمالید.پس از استفاده اول صورت را با آب سرد سپس با آب گرم بشویید تا بوی سرکه به طور کامل از بین برود.قبل از استفاده از آن روی صورت، کمی روی پوست دست امتحان کنید و اگر مشکلی نبود روی صورت اعمال کنید.

شستن صورت بدون مواد شوینده