لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

چگونگی انتخواب کرم پودر مناسب پوست شما

کرم پودر پایه آرایش صورت است که در پوشاندن لکه‌ها، نشان دادن رنگ چهره و داشتن پوست یکنواخت برای داشتن آرایش بهتر به شما کمک می‌کند. استفاده از رنگ مناسب بسیار مهم است، چرا که رنگ پایۀ اشتباه در چهره بسیار مشهود و غیرطبیعی جلوه می‌‌کند. در انتخاب رنگ کرم پودر باید چند عامل را در نظر بگیرید از جمله نوع پوست، رنگ پوست و ظاهر چهره که بسار مهم میباشد.این مقاله را در فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی روژینو میخوانید.


از پوست خود آگاه باشید

یکی از مهمترین قسمت های انتخاب کرم پودر است که خود به سه دسته تقسیم میشود و رعایت آنها انتخاب خوبی را برای شما رقم میزند که در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد.


زمینه رنگ پوست خود را بشناسید

قبل از انتخاب کرم پودر، بهتر است مواردی را درباره پوست خود بدانید مانند زمینه اصلی رنگ پوست. درحالی که لایه بیرونی پوست شما می‌تواند با قرار گرفتن در معرض آفتاب تغییر رنگ دهد، زمینه اصلی پوست شما همیشه ثابت خواهد بود. بنابراین دانستن زمینه رنگ اصلی پوست به شما کمک می‌کند پایه رنگ مناسب انتخاب کنید. به طور کلی زمینه اصلی پوست به سه حالت تقسیم می‌شود:.۱٫سرد، که به این معناست که پوست شما بیشتر رنگ آبی در خود دارد تا رنگ قرمز یا صورتی.۲٫گرم، به این معناست که پوست شما سایه ای از رنگ طلایی، زرد یا هلویی دارد.۳٫خنثی، نشان‌دهنده این است که پوست شما ترکیبی از رنگ‌های سرد و گرم است.


تعیین کردن زمینه اصلی پوست

چند آزمایش وجود دارد که با استفاده از آن­ها شما می‌توانید گرم، سرد یا خنثی بودن پوست خود را مشخص کنید. این آزمایش شامل ارزیابی رنگ مو و چشم، رنگ‌هایی که مناسب پوست شماست، نحوۀ واکنش شما به نور خورشید و رنگ رگ‌های شما است.به طور طبیعی موهای مشکی، قهوه­‍ای و بلوند با چشم‌های سبز، طوسی یا آبی نشانۀ پوست سرد، رنگ چشم فندقی، قهوه‌ای یا کهربایی با موهای طبیعی مشکی، خرمایی یا بلوند توت فرنگی نشانۀ زمینه پوست گرم است.افرادی که زمینه رنگ سرد دارند مقابل آفتاب به راحتی می‌سوزند و قرمز می‌شوند اما افرادی که پوست گرم دارند برنز و قهوه‌ای می‌شوند.


بهترین کرم پودر را برای نوع پوست خود انتخاب کنید

دانستن خشک یا چرب بودن پوست به شما کمک نمی‌کند که بهترین سایه از کرم پودر را انتخاب کنید اما به انتخاب نوع مناسب کرم پودر کمک می‌کند. پوست می‌تواند خشک، چرب یا ترکیبی باشد و شما می‌توانید پوست نرمال یا حساس داشته باشید.برای پوست چرب از کرم پودر مات و بدون روغن یا پودری استفاده کنید.برای پوست خشک از کرم پودر حاوی مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید.اگر پوست حساس دارید از کرم پودر بدون عطر و ضد حساسیت استفاده کنید.اگر پوست ترکیبی دارید از پوشاننده پوست پودری استفاده کنید.


پیدا کردن بهترین پایه رنگ کرم پودر

اگر میخواهید بهترین پایه رنگ کرم پودر مناسب با پوست خود را پیدا کنید به شما توصیه میکنم ۳ مرحله زیر را با دقت رعایت نمایید  چرا که هر کدام به تنهایی تاثیر شگرفی درانتخاب شما دارد.


برای محدود کردن انتخاب‌ها از پوست خود کمک بگیرید

قبل از رفتن به داروخانه یا فروشگاه لوازم آرایش پایه پوست و تعدادی سایه‌های رنگی مناسب پوست خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال با زمینه پوست صورتی، آبی و قرمز سایه قهوه ای، صورتی و سفید براق مورد نظر داشته باشید.برای پوست گرم از پایه طلایی و زرد و سایه کاراملی، برنز، شاه بلوطی و بژ استفاده کنید. و برای پوست خنثی از صورتی تیره، رنگ های برهنه، طوسی و قهوه‌ای تیره استفاده کنید.


فروشگاه لوازم آرایش و یا داروخانه مورد نظر خود را انتخاب کنید

برای خرید کرم پودر به دنبال فروشگاه‌هایی باشید که دارای متخصصان زیبایی پوست باشند تا به شما در انتخاب سایه رنگ مناسب پوست کمک کنند. اگر این مورد در دسترس شما نیست از فروشگاه‌هایی استفاده کنید که تسترهای فراوانی برای پیدا کردن رنگ دلخواه‌تان داشته باشند یا فروشگاه هایی که امکان تعویض و بازگشت کالا بعد از خرید وجود داشته باشد.


چند نمونه رنگ مختلف را روی پوست خود امتحان کنید

به صورت چشمی چند رنگ که مناسب زمینه رنگی پوست شما هستند انتخاب کنید.پوست فک و گردن به رنگ طبیعی پوست شما نزدیک تر است پس با کشیدن مقداری از آن را روی فک خود، رنگ مناسب کرم پودر را انتخاب کنید. اگر فروشگاهی اجازه این کار را به شما نمی‌دهد ظرف کرم پودر را روی فک و گردن خود بگیرید و انتخاب کنید. در یا پنجره ای رو به نور طبیعی پیدا کنید تا از رنگ اصلی کرم پودر روی پوست خود مطلع شوید. این کار باعث خشک شدن کرم پودر روی پوست و انتخاب بهتر می‌شود.


انتخواب کرم پودر اشتباه

اگر کرم پودرتان را اشتباه انتخاب کردید نگران نیاشید.ما راهکار هایی را به شما نشان می دهیم که بتوانید از انها استفاده مناسب انجام دهید.۳ روش زیر را به یاد داشته و در صورت نیاز به کار ببرید.


کرم پودر زمینه روشن که تیره هستند

با اینکه شما کرم پودر اشتباهی را خریداری کردید و نمی‌توانید آن را برگردانید، اما راهی وجود دارد که مطابق پوست خود کرم پودر بهتری برای خودتان درست کنید. برای ساختن کرم پودر با پایه روشن تر، به جای انگشت از اسفنج مرطوب برای کشیدن روی پوست استفاده کنید یا کرم پودر خود را با مرطوب کننده، پرایمر، کرم پودر روشن‌تر،کانسیلر یا پودر مخلوط کنید.


کرم پودر تیره که برای پوست شما روشن است

همانظور که می‌توانید کرم پودر تیره را روشن کنید، برعکس این عمل نیز ممکن است. سعی کنید مقداری کانسیلر یا رژ گونه ، برنزکننده یا مرطوب کننده رنگ تیره را با کرم پودر خود مخلوط کنید.


رنگ پایه کرم پودر خود را تغییر دهید

کرم پودری که برای زمینه و تناژ پوست شما مناسب نباشد هم می‌تواند تغییر کند. برای این کار شما می‌توانید از مقداری زردچوبه برای زمینه پوست زرد و رژگونه قهوه‌ای-صورتی برای زمینه پوست آبی یا صورتی استفاده کنید. برای قهوه‌ای کردن رنگ کرم پودر از پودر کاکائو استفاده کنید.

چگونگی انتخواب کرم پودر مناسب پوست شما