لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

مراقبت پوستی با ویتامین c

مراقبت پوستی به وسیله ویتامین c  به نظر قدیمی و غیر کاربردی می­ آید، اما در اصل یک راه حل کاربردی و طبیعی است که به مراقبت از پوست شما کمک زیادی می­کند.اگر شما هم طرفدار چنین مراقبت هایی هستین این مطلب برای شما مفید می باشد.این مقاله را در فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی روژینو می خوانید.

ویتامین c غیر فعال می­شود!
ویتامین c یا همان اسید اسکوربیک یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان­های موجود در طبیعت است که در از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن و روی پوست نقش مهمی دارد. یکی از نکات منفی ویتامین c این است که به راحتی غیر فعال می­شود. از توضیح دادن روند غیر فعال شدن این ویتامین در این مقاله پرهیز می­کنیم، زیرا باید به توضیحات شیمیایی و پیچیده آن بپردازیم. اما مهم است که بدانید هنگامی که فعل و انفعالات شیمیایی در بدن صورت می­گیرد و ویتامین c غیر فعال می­شود، دیگر برگشتی وجود ندارد. این فرآیند نیز بسیار سریع صورت می­گیرد. کافی است که ویتامین c در معرض نور خورشید یا هوا قرار بگیرد، پس از مدت کوتاهی غیر فعال می­شود.

ویتامین c به ساخت کلاژن کمک میکند
بدن برای ساخت کلاژن به آسکوربات احتیاج دارد. بدون آن هیچ کلاژنی تشکیل نخواهد شد یا اگر تشکیل شود محکم و به اندازه نخواهد بود. بنابراین کمبود ویتامین c طبعات زیادی برای بدن در بر دارد. کمبود کلاژن و الاستین در بدن باعث پیری زودرس در پوست می­شود، زیرا این دو عوامل مهمی در حفظ جوانی و حالت کشسانی پوست هستند. تحقیقات نشان داده است که استفاده از ویتامین c باعث کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست می­شود.

ویتامین cباعث از بین رفتن لکه های پوست می­شود
تحقیقات در این زمینه نشان داده است که این ویتامین باعث هموار سازی رنگ پوست می­شود و لک ها و نقاطی که رنگدانه ها تجمع کرده اند را به مرور کمرنگ می­کند و باعث بهبود آن می­شود. بدون نگرانی ویتامین c را مصرف کنید چون این ویتامین رنگ پوست افراد عادی را روشن نمی­کند بلکه فقط خود لک ها و قسمت های تیره را روشن می­کند و به مرور زمان باعث بهبود آن ها می­شود.

ویتامین c  خاصیت ضد التهابی دارد
طبق تحقیقات انجام شده ویتامین cخاصیت ضد التهابیبرای پوست دارد. طبق آزمایشاتی که روی سلول ها در آزمایشگاه شده است، دیده شده که ویژگی های التهابی آن ها با ویتامین c کاهش پیدا کرده است. بنابراین می­توان گفت که این ویتامین خاصیت ضد التهابی بعد از از بین بردن تیرگی پوست دارد.

چگونه از ویتامین c استفاده کنید؟
در نظر داشته باشید که استفاده از ویتامین  c هم حد و حدود خود را دارد و اگر روزانه چند لیوان آب پرتقال بنوشید تاثیر زیاد­تری روی بدنتان نمی­گذارد، زیرا بدن همان مقداری را که احتیاج دارد، برداشت می­کند. برای اینکه تاثیر ویتامین c را روی پوستتان ببینید باید از آن به صورت موضعی استفاده کنید.برای خرید محصولات صنعتی و دارویی دارای ویتامین c حتما توجه کنید که در بسته بندی محافظUV باشند زیرا اشعه خورشید ویتامین c را تجزیه می­کند.

عوارض استفاده از ویتامین c
استفاده از محصولاتی که دارای ویتامین c هستند باعث کمی خارش می­شوند که اصلا نگران کننده نیست. اما توصیه ما به شما این است که از مواد غذایی دارای ویتامین cدر رژیم غذایی روزانه­ تان استفاده کنید. اما احتیاط کنید که در این مورد هم زیاده روی نکنید.