لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

آیا کرم‌های ضد چروک تأثیر گذارند ؟

با افزایش سن، تمایل به استفاده از کرم‌های ضد پیری و از بین برنده چین و چروک بسیار رایج است. انتخاب‌های نامرغوب، ضعیف و بد شدن پوست را همراه دارد. علاوه بر این قرارگرفتن مداوم در معرض آفتاب باعث ایجاد اختلال در پوست و ایجاد چین وچروک می‌شود.  امروزه کرم‌های جوان سازی متعدد در بازار متداول است. این کرم‌ها وعده‌ی کاهش چین و چروک و ادعای برگرداندن آسیب‌های ناشی از اشعۀ UV خورشید را دارند. اما ایا این کرم‌ها مؤثر هستند؟ اثر بخشی کرم‌های ضد پیری به مواد تشکیل دهندۀ آنها بستگی دارد. دلیل این امر این است که کرم‌هایی که بدون نسخه فروش می‌روند، از نظر علمی برای اثر بخشی اثبات نشده‌اند.معمولا کرم‌های ضد پیری تا حدودی مؤثر هستندو در اینجا به برخی از ترکیباتی که معمولا در این کرم‌ها استفاده می‌شود اشاره می‌کنیم.این مطلب را در فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی روژینو می خوانید.


رتینول

یک ترکیب از ویتامین A، رتینول یک ماده آنتی اکسیدان است که به طور گسترده مود استفاده قرار می‌گیرد ودرکرم‌هایی استفاده می‌شود که بدون نسخه فروش می‌روند.خاصیت آنتی اکسیدانی رتینول در مبارزه با آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند- که می‌تواند به از بین رفتن سلول‌های پوستی و چروک کمک کند.


کوآنزیم Q10

این ماده در کرم‌های ضد پیری و چین و چروک به کاهش چروک‌های اطراف چشم کمک می‌کند و از آسیب‌های ناشی از آفتاب محافظت می‌کند.


اسیدهای هیدروکسی

اسیدهای آلفا، بتا و اسیدهای پل هیدروکسیل، لایه بردارهستند که به از بین بردن لایه‌های بالایی و مرده پوست کمک می‌کنند. اسیدهای هیدروکسی همچنین نقش محرک رشد برای به وجود آمدن پوست شاداب و صاف، را ایفا می‌کنند.


نیاسینامید

نیاسینامید ماده‌ای است که به کاهش از بین رفتن آب از پوست کمک می‌کند و خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می‌بخشد.


پپتیدها

پپتیدها محصولی هستند که باعث بهبود جای کشیدگی‌ها، زخم و چین و چروک، کمک می‌کند.


ویتامین C

ویتامین C یکی دیگر از آنتی اکسیدان‌های مهماست که در کرم‌های ضد چروک و پیری یافت می‌شود. ویتامین C از آسیب‌های ناشی از اشعۀ ماوراء بنفش خورشید، محافظت می‌کند. کرم‌های چین و چروک که حاوی ویتامین C هستند باید در مکانی خشک و خنک و دور از تماس مستقیم با هوا و نور مستقیم آفتاب نگه‌داری شوند.


عصارۀ دانه انگور

عصارۀ دانۀ انگور دارای خواصی است که در بهبود زخم‌ها مؤثر است. این ماده همچنین دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است.


عصاره چای

ترکیبات چای سبز، چای سیاه و چای اولونگ دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند. عصارۀ چای سبز معمولا در کرم‌های ضد چروک یافت می‌شود.


نکته

طبق اعلامیۀ سازمان غذا و دارو، کرم‌ها و لوسیون‌ها، محصولات آرایشی و بهداشتی هستند که هیچ ارزش پزشکی ندارند.از این رو قبل از خرید کرم‌های ضد پیری و چروک باید به نکات زیر توجه کنید.


کرم‌هایی که کمتر به آنچه در نظر دارید، متمرکزند

کرم‌های بدون ضد چروک و پیری که بدون نسخه به فروش می‌رسند حاوی غلظت کمتری از مواد اولیه فعال هستند و اثربخشی آنها محدود و کوتاه مدت است.


تعداد دفعات مورد استفاده

لازم است که این کرم‌ها به طور مرتب، یک یا دوبار در روز و در طی چند هفته مورد استفاده قرار گیرند تا نتایج واقعی آنها نمایان شود. همچنین این احتمال وجود دارد که به محض قطع استفاده از آنها، پوست به همان حالت اولیه بازگردد.


مواد اولیه

کرم‌هایی که محتوای ذکر شده را دارند، لزوما تأثیرگذارتر از کرم‌هایی که بعضی از این مواد اولیه را ندارند، نیستند.


هزینه

الزاما کرم‌هایی که مؤثرتر هستند،قیمت بالاتری ندارند.


عوارض جانبی

عوارض جانبی در کرم‌های ضد چروک و پیری رایج هستند. آنها می‌توانند باعث ایجاد جوش، سوزش، قرمزی و خارش پوست شوند. افرادی که از این کرم‌ها استفاده می‌کنند باید از دستورالعمل‌های پشت محصول اطمینان حاصل کنند.


عکس‌العمل متفاوت به کرم

هر فرد نوع پوست متفاوتی دارد.از این رو همان کرم پوست، تأثیر یکسانی بر روی شما و شخص دیگر نداشته باشد.


راه درست برای نداشتن چین و چروک

تعدادی کارهای "انجام دادنی" و "انجام ندادنی" برای رهایی از چین و چروک وجود دارد. برای شروع، باید مطمئن شوید که از پوست خود در برابر اشعه مضر UV خورشید مجافظت می‌کنید. قرار گرفتن در برابر این اشعه می‌تواند منجر به پیری زودرس پوست و نامساعدی رنگدانه‌ها و موارد دیگر شود!همچنین محصولاتی انتخاب کنید که فرمول محافظت در برابر آفتاب (SPF) آنها حداقل 15 باشد. مطمئن شوید که به‌صورت منظم از مرطوب کننده استفاده می‌کنید، چرا که آنها باعث کوچک شدن سلول‌های پوستی می‌شوند.سیگار کشیدن می‌تواند رگ‌های خونی موجود در لایه‌های بیرونی پوست را باریک کند. همچنین به کلاژن‌ها و الاستین آسیب می‌رساند که در نهایت باعث افتادگی و چروکپوست می‌شود. از استعمال سیگار برای داشتن پوست بدون چین و چروک، خودداری کنید.

آیا کرم‌های ضد چروک تأثیر گذارند ؟