لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

لوازم آرایشی

لوازم آرایشی روژینو

حقایقی در مورد محصولات جوان‌سازی

از مبارزه با رادیکال‌های آزاد و مزاحم تا تحریک کلاژن طبیعی پوست، وعده‌های اغواکنندۀ محصولات ضدپیری هستند. طبق گفتۀ آکادمی پوست آمریکا، مصرف‌کنندگان هرساله میلیاردها دلار برای این کرم‌ها و لوسیون‌ها خرج می‌کنند.اما برای بسیاری از کرم‌ها، لوسیون‌ها و مکمل‌های ویتامین که وعده‌ی کاهش چین و چروک و پیری زودرس را می‌دهند، شواهد کافی برای اثبات ادعای آنها وجود ندارد. متخصصین می‌گویند، اگرچه نشان داده شده که برخی از عناصر فعال مورد استفاده در این محصولات جوان سازی بی‌خطر و مؤثر هستند، اما ترفند اصلی این است که باید مواد مناسبی که برای پوست شما بهتر است را پیدا کنید.دکتر الیزابت هیل، متخصص پوست و مودر مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک می‌گوید: قطعا محصولات و مواد اولیه بسیار زیادی برای عرضه وجود دارد و این می‌تواند برای بیماران و پزشکان نگران کننده باشد. دانستن اینکه کدام ماده عملکرد بهتری نسبت به دیگری دارد بسیار دشوار است.در اینجا پنج ماده فعال رایج که شواهد علمی در مورد اینکه آنها در کاهش علائم پیری نقش دارند، ذکر شده است.این مطلب را در فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی روژینو می خوانید.

پپتیدها
با افزایش سن، پوست شما نازک‌تر شده و چربی‌ از دست می‌دهد و باعث لکهدار شدن و ایجاد خطوط ریز می‌شود. بدن کلاژن کمتری تولید می‌کند و الاستین کاهش می‌یابد، اینها جوهر اصلی برای حفظ پوست صاف و جوان هستند.پپتیدها پروتئین‌های کوچکی هستند که به تحریک سلول‌های جدید برای رشد کمک می‌کنند و باعث بهبود سلول‌های پوستی می‌شوند.دکتر ایوونا پرسک،جراح پلاستیک و متخصص در جراحی زیبایی و مراقبت از پوست دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید: "هیئت منصفه هنوز دربارۀ مفید بودن آنها نمی‌دانند" "ما با اطمینان نمی‌دانیم که فواید بیولوژیکی آنها چیست."اگرچه پپتیدها در تعدادی از محصولات یافت می‌شود؛ اما کارشناسان هنوز مطمئئن نیستند که کدام فرمولاسیون ممکن است عمل کند. پرسک می‌گوید: " اگر آنها عمل کنند، آنها باعث تحریکِ جایگزین کلاژن، الاستین و دیگر مؤلفه‌های موجود در بالا رفتن سن می‌شوند.نگرانی آنجاست که این پپتیدها مولکول‌های بزرگی هستند و بسته به فرمول آنها و سطح پوست، ممکن است نتوانند به اندازه کافی در عمق پوست نفوذ کرده و مؤثر باشند.هیل پپتیدها را برای مرطوب کردن پوست‌های هیدراته مناسب می‌داند، "که آنها باعث کمتر به چشم آمدن خطوط می‌شوند." اما او هنوز اطلاعات قانع کننده‌ای دربارۀ تأثیر واقعی آنها در کاهش چروک را نیافته است.

اسیدهای آلفا هیدروکسید
اسیدهای آلفا هیدروکسید مانند اسیدهای لاکتیک، گلیکولیک و سیتریک، ترکیبات طبیعی هستند که از قند میوه و شیر به‌دست می‌آیند.هیل می‌گوید: " کارایی آنها معمولا به عنوان لایه بردار است که سلول‌های مرده را از بین می‌برد و به سلول‌های جدید اجازه رشد می‌دهد.الفا هیدروکسید باعث می‌شود که لایه عمیق‌تر پوست با سرعت بیشتر روی سطح بیاید که این باعث سرعت در چرخۀ گردش پوستی می‌شود.هر اسید دارای تأثیر تقریبی متفاوتی است. اسید لاکتیک که از شیر تهیه می‌شود، به از بینبردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند، که این ماده تأثیر در درخشندگی پوست دارد. گلیکولیک اسید که از نیشکر تهیه می‌شود، به کاهش خطوط و چین و چروک کمک می‌کند و باعث صاف و سفت‌تر شدن پوست می‌شود.از عوارض جانبی آن می‌توان به لکه بینی و حساسیت به آفتاب اشاره کرد،بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند هررزو از ضدآفتاب استفاده شود.

رتینول
به عنوان یک روش آزمایش شده واقعی برای کاهش علائم پیری، ریتنول یک نوع طبیعی از ویتامین A ، با کاهش چین و چروک، افزایش ضخامت پوست و خاصیت ارتجاع پذیری آن، شهرت دارد.هیل می‌گوید: " شواهد کافی برای آنکه نشان دهد رتینول چین و چروک‌های ظاهری را بهبود می‌بخشد، وجود دارد."رتینول ماده‌ای است که در تعدادی از کرم‌های بدون نسخه پوست وجود دارد. یک نوع قوی‌تر از رتینول به نام ترتینوئین (که گاهی اوقات با نام تجاری Retin-A فروخته می‌شود) با تجویز نسخه‌ای عرضه می‌شود. آن دسته از محصولات رتینول که با نسخه عرضه می‌شوند ممکن است عوارض جانبی بیشتری نسبت به آنها که بدون نسخه قابل تهیه کردن هستند، داشته باشد. عوارض ممکن است شامل سوزش، گرمی، سوزنی شدن و خارش ضعیف باشند.پرسک می‌گوید: " درحالی که فرمولاسیون ضعیف‌تر مزایایی داردن، تجویز فرمول‌های جدیدتر، دارای تأثیر بیشتر و قوی‌تر هستند.اما زنانی که باردار هستند یا قصد آن را دارند، باید از هر نوع ویتامین A خودداری کنند، چرا که امکان خطر نقص هنگام تولد را افزایش می‌دهد.

رسوراترول
رسوراترول یک ترکییب گیاهی است- که در شراب قرمز یافت می‌شود و به‌عنوان یک مکمل نیز موجود است. برخی ادعا دارند که این ترکیب می‌تواند از مشکلات سلامتی مانند دیابت یا بیماری‌های قلبی جلوگیری کند.درحالی که شواهدی مبنی بر مفید بودن نوشیدن شراب وجود دارد، اثر مشابه مکمل‌های رسوراترول هنوز ناشناخته است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۸، که در مجله “Call Metabolism” منتشر شده است،نشان داد که مادۀ تشکیل دهندۀ شراب قرمز باعث کاهش پیر شدن در موش‌های آزمایشگاهی شده است. اما با مطالعه بر ۲۹ زن میان سال سالم، محققان دریافتند زنانی که ۷۵ میلی‌گرم رسوراترول مصرف کرده‌اند، متابولیسم بیشتری به دست نیاورده‌اند.هیل می‌گوید: "به نظر من باید تحقیقات بیشتری در مورد مصرف مکمل‌ها انجام شود. در حال حاضر من فقط با مصرف گاه‌به‌گاه یک لیوان شراب قرمز احساس خوبی خواهم داشت."

آنتی اکسیدان‌ها
انتی اکسیدان‌ها به طور معمول برای مبارزه با آسیب‌های سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد هستند، که آنها مولکول‌هایی هستند که باعث آسیب رسانی به سلول‌ها و افزایش التهاب آن می‌شوند، و خطر سرطان را بالا می‌برند.طبق گفته‌های مؤسسه ملی بهداشت، مواد با خاصیت آنتی اکسیدان شامل بتاکاروتن، لیکوپن، سلنیوم و ویتامین‌های E،C  وA هستند. اینها و سایر آنتی اکسیدان‌ها در بسیاری از غذاها از جمله میوه‌ها، سبزیجات، خشکبار و برخی از انواع گوشت‌ها یافت می‌شوند. مکمل‌های فراوانی از آنتی اکسیدان نیز موجود است.دربارۀ مزایای سلامتی آنها، " آنتی اکسیدان‌هایی وجود دارند که مؤثر هستند، با این حال فرمول آنتی اکسیدان‌ها است که نقش مهمی دارد." پرسک می‌گوید: "ویتامین‌های E و C رایج‌ترین در مصرف و بیشترین دفعات آزمایش را دارند."اگرچه برخی فرمولاسیون‌های ویتامین ادعای "طبیعی" بودن را داشته باشند، طبق گفتۀ پرسک ممکن است تأثیر گذار نباشند.